lördag 4 oktober 2008

Nytt DT - Kort / New DT-Card.

Hejsan!

Så var det Lördag igen.
Och regnet det öser ner...
Måste först ta och tacka för alla kort som jag fått i veckan och små pysselpaket.
Vad mycket fint jag fått.

Camilla!
Tusen Tack för hjälpen med du vet alla rondeller.
Klappar på dom än:)
Hanne mina tankar är hos dig.....KRAM....

Idag har jag tänkt att ägna dagen till div pyssel.
Efter en kväll i pysselrummet,
som slutade med kortet i papperskorgen.
Så var det som en orkan varit framme.
Gisses vad det såg ut!!!

Jag satte mig igår kväll och skulle göra ett Julkort till Sukkersöts utmaning.
Och allt flöt på rätt bra.
Jag målade och hadde valt papper och dekos,
Och trodde att jag hinner.
Så bara låste sig allt!!!
På 6 timmar borde man hinna det eller?

Hur jag än gjorde så blev det inte bra.
Det kändes inte ok.
Och 23.30 så la jag ner hela projektet.
Och insåg att Nääää, jag kan inte göra kort på 6 timmar.

Så efter 6 timmar så åkte allt i papperskorgen:(
Så är det ibland.
Jag tar så lång tid på mig.
Visst jag hadde kunnat lämna in det,
men jag var inte 110 % nöjd med det.
Så inget bidrag denna veckan.
Har så höga krav på allt.

Idag har jag plockat i ordning och städat upp allt.
Innan jag sätter mig där igen.

Istället ska jag visa ett av mina Nya DT-Kort.



Kortet i helhet. Gillar denna lilla Tilda med solrosen i handen.
Även Lövkransen är fin.


Tilda är målad med Distress ink på Akvarellpapper 300 gr.


Här är Löv kransen. Målade i höstfärger.


Tagit från en annan vinkel. Gillar höstfärgerna Rött ,
Brunt, Gult och Orange. Lite fin spets bryter av.
Även Text stämpeln kommer från Magnolia.
Använt lite glitterlim i olika färger med.

I morgon ska jag och några andra tjejer och Pyssla.
Vi har en arbetskamrat som utbildat sig till Florist,
och hon ska visa oss lite hur man binder.
Jag har inte bestämt en vad jag ska göra.
Men det lutar åt ett Hjärta i mossa.

Så i eftermiddag ska jag och Nova till skogen för att plocka lite material.
Jag ska ta lite kort och visa hur detta nu blir:))
Hoppas att ni vill se?

Imorgon är det 5 Oktober och en speciell dag för mig.
Är lite orolig för detta.
Så det känns skönt att få ha tankarna på annat håll.
Så hoppas att nerverna håller sig i schack nu,
och inte ställer till med ledsamheter.
Nova ska få följa med i morgon och det känns bra när hon är i närheten.

Gud!
Vad jag älskar denna hund...

Hoppas även att ni har en härlig helg framför er.
Take care of you.
Kram: Camilla.

6 kommentarer:

Camilla sa...

Hei Camilla! Nok et vakkert DT kort fra deg:) Så fin Tilda med solsikken er, og den bladkransen var bare lekker:)
Ååå irriterende å bruke 6 timer på et kort som en ikke blir fornøyd med, kjenner den følelsen!
Håper alt går bra i morgen!
Mange gode klemmer fra Camilla.

Annie sa...

love your autumnal card with Tilda and the little leaf circle is adorable. I hope you have fun with your floristry class and find the things you need in the woods today. Hugs, annie x

Anonym sa...

Hej vännen!
Tack för ditt besök och rara rader.
Här är en fröjd att komma in och se dina söta kort.
Ha en trevlig dag imorgon och lycka till så att inte den 5 okt blir en dålig dag. Jag tänker på dej.
Stor kram från Anita

Stampin'Piper sa...

This Card is adorable! I love the Colors and your Layout!

Hugs Tanja

Unknown sa...

hi camilla, my friend, your card is really wonderful and so pretty. the colours looks liks autumn and the coloration is great. really fabulous work.
big hugs and a wonderful sunday.
bea

Hanne sa...

Tusen takk for dine varme tanker, Camilla, vet du hva - de hjalp! jeg sender en mail til deg i løpet av de nærmeste dagene :)

Nå har jeg lest og studert gjennom hele bloggen din, og bare innser at det er for lenge siden jeg har vært her - så jeg må bare bøye meg ærbødig i støvet og si JØSS! Så mye flott du har laget! Du er sååå flink, og inspirerer meg masse!

God klem til deg, vennen :)