tisdag 4 november 2008

Ntt DT-kort och "Nova"/ New DT-Card and "Nova"

Hejsan!

Idag har vi en strålande vacker dag.
Solen skiner och lite frost på marken.
Och sjön ligger som en spegel.
Tänk vad det kan vara härligt.

Igår var det mulet och regnet hängde i luften.
Är ledig idag, och det är såå skönt.
Nova och jag har varit ute och gått en rejäl morgon runda,
så nu ligger hon och sover gått i fotöljen, väntar nog på att jag ska elda lite, då det blir extre varmt och skönt.

Tänkte bjuda er på ett kort på henne.
Visst är hon söt min prinsessa.


4 år har vi varit tillsammans och hon är min dyraste skatt.
Hon förgyller mina dagar med såå mycket.
Alltid är hon glad och belåten.
Tack för att du finns Nova...
Kram Matte.

I går pysslade jag lite på kvällen.
Ja, nästan hela dagen höll jag på.
Och det var svårt innan jag fill till det så som jag ville ha det.
Ändrade och ändrade.
Gjorde fel och kunde nästan tro att hela havet stormade på bordet:)
Men till sisst så fick jag till det ändå...

Och så här blev det:


Ett vinterkort, stämplarna är ur dom nya kollektionerna.
motivet är färglagt med Distress ink på Akvarellpapper 300 gr.


Tilda åker skidor och textstämpel "Nordpolen".
Har varit väldigt sparsam med papper:)
Men tyckte att det räckte med detta som är såå fint.
Pappret som är Norskt heter Julefrid "Vinterdag" är mönster på båda sidor.
Det blå (cirklen är nog MMY)


Textstämpeln stämplade jag med Brilliance "chocolate"
och drog med vatten in mot mitten
det blev ett fint skimmer.


En liten närbild på Tilda.
Skuggade Akvarell pappret med Skimmer Torrchalks.
I Blått och Guld.
Gav ett lite mjukare skuggningar.


I kanten virade jag ljusblått floss
och trädde på paljett flingor och 2 st pärlor.

Paljett flingorna ger ett härligt skimmer,
och pärlorna blev bra till..

Åh, vad det är roligt att så många
vill vara med i utlottningen av mitt "candy" paket.
En är det några dagar kvar, innan det är dags för någon
att få bli ägare till 2 st Tilda stämplar..
Och papper.
Hoppas att ni får en bra dag.
Och tack för att du tittar in till mig...
Kram: Camilla

13 kommentarer:

Anonym sa...

Att våra djur kan betyda så mycket för oss, känner precis samma för mina två små killar. :)
Vilket underbart kort, jättesött!
Kramar, Daniela/Neliz (www.neliz.se)

Turid Mari sa...

Vakkert kort, Camilla!
Så søte små snøfnugg du har brukt og nydelig fargelegging som alltid!! Lurte på om æ skulle bestille mæ nordpolen stempelet, det e jo så fint!!

Nova e nydelig! Æ har en kattepus som e min "lille baby" selv om han e 18 år ;) Vet ikke kordan det skal bli uten han!! :/

God klem te dæ, snuppsi!!

Heidi sa...

Kortet ditt er bare helt nydelig Camilla. Og det samme er Nova. Får så lyst på hund igjen når jeg ser det nydelige bildet av henne og leser det du skriver. Hadde selv en Grand Danoise jenta som desverre fikk nyresvikt og døde mens hun var veldig ung. Håper å få hund igjen når Martine er blitt litt større og mere selvhjulpen.

Takk for all inspirasjonen du gir meg med de vakre kortene dine

Klem fra
Heidi

Annie sa...

you have created a stunning card with skiing Tilda and I love the colours you used. And the floss with the snowflake and pearls is a fabulous idea that I think I will borrow! hugs, annie x

Anonym sa...

Glittrigt och fint!!

Inger Marie sa...

Nydelig kort så lekre detaljer som snøkrystaller og perler.
Og Nova er jo bare så herlig.
Ha en fin kveld!
God klem

Nina sa...

Superfint kort! igen =)
Kul idé med flosset med flingor och pärlor!
Kram Nina

Aija sa...

Camilla, you are so good with these cute Magnolias! Allways so beautifully created cards here!
Hugs,
Aija

Jojjo sa...

Jag har gett dig en award :)

Christine sa...

Absolut fantastiskt! Dina kort är riktiga små konstverk, de gör mig riktigt glad!
Ha en skön måndag!
Kram Christine

Donalda sa...

This is just gorgeous dear. I so love your coloring and your embellishments dear. Just so gorgeous

Anonym sa...

Jättefina kort du gjort!! Nova är verkligen urgullig!!

Lim sa...

Fabulous and amazing card. I'm one of your big fans. I love all the details. Gorgeous.
Hugs,
LIM