tisdag 18 november 2008

Nytt Dt-Kort, / New DT-Card.

Hejsan!

Idag har jag jobbat dag:)

Det var så roligt att få träffa dom boende igen.
Och jag blev såå övertygad om att jag har gjort rätt,
i mitt val att gå tillbaka till dagtjänst.

Idag har det snöat lite här i Borås,
och regnat ja det har varit ett riktigt Bus väder.
Är ledig nu fram till på Fredag kväll.
Jag har tänkt att städa rejält i morgon och försöka att hinna med att putsa lite fönster.
Det är ju snart 1:a Advent.

Och nästa vecka blir lite hektisk för mig.
Har rätt mycket att göra.

På Söndag så är jag inbjuden till en pysseldag i JKPG.
Och ska försöka att åka på den, det ska bli så roligt.
Tror och hoppas att det ska gå vägen.
Då får jag träffa det glada gänget från Jönköping.

Hoppas att SasSa och jag kan samåka upp nu bara.
Jag jobbar natten till Söndag och hoppas på att SasSa kan och vill köra.
Tror jag ska orka att hålla mig vaken:)

Jag tackar allra ödmjukast för allt beröm om mina kort.
Nu blir jag såå generad.
Jag tror inte att jag vet det själv att jag målar så som det sägs.
Allt beröm och all uppmuntran känns ibland lite märkligt.
Jag tittar på olika bloggar varje dag, och ser många som är duktiga och gör sååå fina kort.
Och att få beröm och uppmärksamhet är lite svårt för mig, jag tvivlar många gånger på min förmåga att skapa.
Och är såå kritisk till det jag gör.

Jag tänkte svara på lite frågor om mitt målande och kortskapande...
Tanken finns att göra en biskrivning med Foto och text: Men det blir i så fall längre fram.
Tiden finns inte just nu...

Får även frågor om VAR jag hittar min insperation?

Och jag finner den på bloggar och i allt det som berör mig. Mycket hämtar jag från musiken.
När jag gör kort så får det ta tid,
Ett kort är som ett hantverk och kan ta allt från 4 timmar till 2-3 dagar.
Jag gör aldrig 2 kort som är identiska.
Jag lägger ner mycket omtanke och värme i mina kort.
Jag släpper ALDRIG ifrån mig ett kort, som jag inte är 110 % nöjd med själv.
Kan inte göra kort eller måla om jag inte själv är i harmoni.

* Jag målar på Akvarellpapper 300 gr.
* Jag målar med Distress ink refile.
* Penslar har jag provat många:)
Trivs med min syntetpensel, som är mycket hårdare en mårdhår. Använder st: 0, 1, 2.

* När jag målar hår så har jag 3-4 färger.
Blandar alltid med först med Scattered Straw, Brushed Corduroy, Frayed Burlap.
Mörkar med Walnut Stain.

* Blöter först papper och målar lager på lager ca: 5-6 lager, så tålamod är ett måste:)
* Nu målar jag ett motiv på ca 3 timmar.
* Jag har 24 Distresser, och jag är såå rädd om mina saker:))

* Jag blandar mina färger själv. Färgerna går ju att blanda.
Ett tips blanda mycket åt gången, gör inget att färgen torkar.
* Jag förvarar mina färger i små askar. Lätt att ta med sig.
* Hudfärgen blandar jag med Tattered Rose och Vintage Photo.


Här är mitt senaste kort.


Ett kort i mina älsklings färger just nu:) Och Många Retro blommor.
Mina Favorit papper från Melissa Frances. Ett passande band.


Närbild på lilla Tilda:) Stämplat med Versa Guld runt motivet.
Tanken var att Embossa även detta, men glömde i min iver av det:(
En liten detalj bild på pärlan, och Flossen.
Det lilla magiska hjärtat "Made with Love".
Kanterna på pappret rev jag lite och Embossade runt kanterna med Glitter Guld.
Här är dom användbara Puncherna retro blommor.
Chalkade med Chestnut Roan och stämplade med snöflingan i Guld
Halvpärlor i mitten.

Till Magnolia säger jag ett stort Tack!
För att jag får vara med er.
Och att ni stöttar och sporrar mig.
Jag är såå glad och tacksam emot er,
och att jag får visa fram era stämplar på mitt sätt.

Nu ska jag tända i spisen och mysa med lite kaffe och tända ljus.
"And I will always love you"
Kramar Camilla

12 kommentarer:

Hildur sa...

Hej Camilla!!
Vad fint och roligt att du delar med dig av detta! Alltid så kul och läsa andras bloggar om hur man gör och så vidare.
Tycker du gör fantastiska kort och blir inspirerad av dig!
Hoppas du får sköna lediga dagar!!
Många Kramar från ett kyligt Falköping Birgitta

Anonym sa...

Hej Camilla!
Wow, vilket underbart kort! Bara gapar. Du är såå duktig, Camilla!
Jättekul att du berättar om hur du målar! Du målar såå fint! Älskar dina kort!
Stor kram från Hanna

Michele Roos sa...

Ohh this is just gorgeous. Love the way you colour your images, they are just beautiful. Michele x

Sivic sa...

Så koselig at du vil dele din fremgangsmåte om hvordan du maler dine flotte motiver med oss!!
Ha en fin kveld og flott uke!!

Hanne sa...

Heisann kjære Camilla!
Nå er det altfor lenge siden jeg har vært på besøk hos deg, men det er jo verst for meg selv, som går glipp av så mye fint! Jeg nyter alltid å komme inn her, du skriver så godt, og så er det selvsagt alt det vakre du skaper.... Jeg tror jeg bare samler alle kommentarene i en eneste; du er så dyktig! Og du inspirerer meg masse, både som kortlager og menneske! Takk for at du er du :)

God klem fra Hanne:)

Sol sa...

Helt enig! Fargene er kjempefine... Jeg synes du er utrolig flink å fargelegge motivene... jeg bruker stort sett akvarellfarger... da jeg ikke er så sterk på Distress teknikken. Jeg har også fått dilla på Retro Flower Puncher.... Passer til alt.

Helt til slutt... Du har en kjempefin blogg!

Kirsten Aune sa...

Hei Camilla.
Det er såååå koselig å besøke bloggen din! Du skriver så godt og du lager de nyyyydeligste kreasjoner!! Det er lett å se at du legger mye omtanke og varme i kortene dine!
Tusen takk for all inspirasjon!
Ha en fin dag, kjære deg!
Gode klemmer fra Kirsten

Ila sa...

Beautiful...I love the way you colored Tilda and those flowers are Gorgeous!!...Hugs, Ila

Annie sa...

another beautiful card and thank you for explaining the colours you use, especially for the skin tones! I have just got some special paper so will try to paint with the distress inks too! hugs, annie x

Maya sa...

Åhhh kjære søte Camilla!
Du må aldri tvile på att det du lager og det du kreerer er nyydelig!
Jeg blir like målløs hver gang jeg kommer innom deg,du lager så masse nyydelig!
Og hadde du vært her nå,så skulle du fått en kjempe stor klem!!
Tusen tusen takk for koselig hilsen hos meg,den gikk rett i hjertet!!
Klemmer fra Maya :)

Anonym sa...

Härligt Camilla,superfint kort med massor av små detaljer.Vad kul att du vill komma med på vår lilla träff.Somnar du så lovar jag att väcka dej,men risken att somna är inte så stor i denna lilla hönsgård jag lovar. Kram Cathrin

Unknown sa...

oh wow camilla, what a cute and so romantic card you´ve made, it looks so very pretty and precious too.
big hugs, my friend,
bea