tisdag 20 januari 2009

Nytt DT -Kort "Angel of the year"

Hejsan!

Först vill jag bara säga ett stort TACK!
För era Grattis mail, om min Födelsedag och 1 års dagen som DT.
Jag blev så glad och överaskad.

Jag fick mycket blommor "Tulpaner" som jag bara älskar.
Choklad (älskar det med:)
Pengar. ska shoppa pysselsaker:))
Ett fint Halsband som hadde texten: "Unik & modig "Följer hjärtans röst"

Idag har det varit ett riktigt bus väder.
Gick upp vid 4.15 och ser att det snöar ute.
Så jag åkte strax innan 6.00 och det var nog tur för det var även nu regn i luften.
Det var svårt att köra, är ju inte ensam på vägen.
Och det var moddigt och halt.
men jag kom fram itid och det var skönt.

Jag har även varit och hälsat på i Magnolias nya lokal i dag.
kan bara säga att det kommer att bli såå fint.
Och en mycket härlig miljö, med mycket Smått och Gott;)

Vad som även nu är klart är att jag följer med på mässan till Göteborg den 7 Mars.
Nordiska stämpel och scrappmässan är ju då:)
Och jag kommer att vara där och dema.
Det ska bli roligt.
Gillar den mässan och hoppas då att vi syns:)
Sedan är det lite mera på gång, men det kommer mera om det senare.

Många har frågat om jag kan göra en handledning (Tutorial) på min målning,
och visst kan jag det.
Men för att det ska bli bra så måste jag nog vänta lite till med den.
Måste skissa lite mera på det.

Övriga frågor som jag fått är bl:a

* Kvisten som jag använder är en punch (McGill-Pine) 1"x1½"
jag har köpt den hos Magnolia.
* Glitterlimmet (Stickles) som jag använder oftast heter Stardust.
* Jag har provat och måla med Akvareller, men jag tycker att det är svårare.
* Malin E hadde två frågor, om mina papper till kortet "For You"
Ja, det är MelissaFrances. Dom heter Sherelle och Deborah.
Jag har köpt dom hos Magnolia.
* Till håret så använder jag bla: Scattered Straw, (utgår från denna färgen),Frayed Burlup,
Brushed Corduroy. Walnut Stain.
* Jag har 22 st Distress ink. Och 2 st Stämpeldynor Distress ink (Har börjat samla på det med:)
* Jag hämtar insperation från bla: Musiken. Och olika bloggar.
* Jag har en cuttlebug som jag stansar ut med.
* Mina favorit färger är Blått, Brunt.

Nu har ni ju läst såå mycket text....om ni orkat:))
Så då är det dags att visa ytterligare ett DT -Kort.
Det är Magnolias Årsängel som släpptes strax innan Jul.

Och så här blev mitt motiv och kort.


Har här jobbat med Grön.
Och det är inte min starka sida:)


Här syns stickels (Glitterlim),

lägger oftast det på Tildas vingar.


Kunde inte låta bli, hon fick blå Jeans på sig;)


Blomman är från Magnolias egna linje.
Finns stt köpa styckvis i många olika färger och former.
Spets och glitterbrads. Stämplat "Love" med Old paper dyna.
Och klippt i små remsor.


Biljetten kommer från Tim Holtz.
Skrynklat och chalkat för att se sliten ut.
Kvisten och Prima blad.

Jag tackar för kommentarer,
och att ni vill deltaga i min Candy.
Lägg kommentaren under det inlägget:
http://pysselsidan.blogspot.com/2009/01/sukkerstt-23-vintage-bloggcandy.html
om du vill vara med på Candyn..


Nu ska jag nana kudden..
Kramar: Camilla

12 kommentarer:

Tina sa...

Camilla Ohhh Wow I love this… it really is just beautiful, I love the colours you used and the image is just gorgeous. Crafty Hugs Tina

Anonym sa...

Som alla dina alster är även detta mycket vackert!

Jag tänkte själv försöka komma iväg till mässan i Gbg. Har aldrig varit där..men är mycket nyfiken på den! =)

Ha en bra dag! // Sara

Hanne sa...

Enda et lite kunstverk fra dine hender, Camilla! Så nyyydelig, med så gode farger og flotte detaljer... Likte den sammenrullede billetten og de bokstavene og - alt, egentlig :)

Så fint at du hadde en fin bursdag, det fortjente du å ha!

Håper du får en fin dag i dag!
God klem fra Hanne:)

Turid Mari sa...

*sukk* Så faantaastisk nydelig detta kortet va, Camilla!!
Du e bare så utrulig talentfull!!
Syns du klarte å jobbe superfint i grønt æ!!!

Gratulere såå masse med både overstått bursdag og jubileum!!
Håpe at du kosa dæ masse, snuppa!
*good forsinka bursdagsklem*

Hihi.. rosafargen e blanding av aged mahogny og milled lavender, men en liten hemmelighet e at hvis æ ikkje klare å få skyggen klar nok så går æ inn med en leplume marker NO. 81 pale mauve, heilt ytterst i kantan ;) *knis*

Erica sa...

Wow, ett lika fantastiskt kort som alltid. Du får till det så fantastiskt varje gång.

Tack för allt du delar med dig av. Skall bli kul att få se magnolias nya butik. Måste också besöka mässan så man kan få se hur du kan få till det så fint när du målar.

Ha det gott.
Erica

Andrea sa...

Love the lttle beautiful details on your card and your colouring is amazing!

look at my blog, there is something for you!

May-Britt sa...

Wow,så nydelig kort du har laget.
Flotte farger og detaljer.
Hilsen
May-Britt

Nina I. sa...

Åh...Så nyyydelig!! Skjønne farger og herlige detaljer!
Ønsker deg en fin dag!
Klem

Hanna sa...

Så vacker kort du gjort!!!
Du är så duktig!
Din färgläggning är såå fin! :)
Tack för inspirationen!

Ha det bra!!! :)
Stor Kram
//Hanna

Annie sa...

this is such a beautiful card Camilla and such an adorable little angel. hugs, annie x

Camilla sa...

Som alltid et helt nyydelig kort!! Utrolig flott fargelegging, og skyggelegging. Glad for at du hadde en fin bursdag:)
Klem, Camilla.

Kim sa...

What a stunning card Camilla! It's so beautiful! I also love the music on your blog...it's so calming!
Hugs~ Kim