söndag 22 februari 2009

"To my Friend"

Hejsan!

Då var det Söndag igen.
Och helgen går allt för fort:(
I går var vi ute på Isen och gick.
Vi gick en bra bit med all packning.
Vi skulle gå till Lilla Dalsjön, det är en lite sjö som ligger innanför denna stora.
Man måste pasera över en väg och en liten skogsglänta för att komma dit.

Det är lite läskit att gå så på isen,
men den är tjock runt 20-25 cm och det har varit kallt.
Det var så många som isfiskade igår.
Dom åkte även 4 hjuling på sjön.

Nå väl.
Även vi prövade fiske lycka och 1 Abborre fick vi:)
Små flickorna var såå glada.
- Vi har fått fisk!!!!
Ropade dom över hela sjön:))

Sedan så grillade vi korv och fikade.
Det är såå rogivande och mysigt.
Och det var så skönt.
Nova hadde fullt upp med att springa och leka.
Det är rätt mycket olika spår som går kors och tvärs över isen.
Så det var nosen i snön och full fart med att spåra.
Jag passade även på att lägga ett godis spår i buskarna.
Och det var ju höjdpunkten:)

Annars så går det rätt bra att ha henne lös så.
Men hon ska nog snart löpa för hon hörde inte riktigt på mina komando som hon fick, så
Matte var lite arg på henne.
Och även hon fick lite tillsägelser.

På kvällen blev det ett förfäligt snöoväder här.
Det yrade och vräkte ner snö, så det ska jag gå ut och ta hand om:(
Skotta och plocka fram ved är väl inga favorit sysslor precis:))

Tänkte passa på att visa ett kort som har nått sin mottagare;)
Jag vet att Marte gillar Vintage stilen:)
Så då fick det bli lite åt det hållet.


Här står Tilda och blåser lite hjärtan till Marte:)


Lite "tyll", vid hennes fötter.



En liten närbild på Tilda.
Titta på hur hon hållr dom små hjärtanen?


Prima blommor och tyll.

Då väntar lite vardagliga saker och sedan blir det pyssel för hela slanten.
Och hoppas att nästa kort blir ett Påsk kort.
Jag satt igår och målade, men tycker inte att det blev ok, så då får jag göra om det.

Hoppas att ni får en bra dag.
Och var rädda om er.
Tack för alla besök hos mig.

Kramar. Camilla

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ta en titt in till Rach.
Vilka otroligt vackra kort hon gör, hon har dessutom en otroligt blogcandy.

11 kommentarer:

Jojjo sa...

Så fint kort! Du får till en sån fin "blond" färg på dina Tildor. Själv får mina nästan alltid brunt hår för jag tycker det är så svårt att få det att se blont ut, det blir gärna gult.
Vad mysigt det lät med isfiske, korvgrillning och fika, sånt har jag inte gjort sedan jag var liten.

Line sa...

For et herlig kort du har laget til Marte! Heldige er hun som har fått dette:)
Og gratulerer med å vinne både Sukkersøtt og StampARTic utfordringene, det var velfortjent!

Ha en strålende søndag!

Klem, Line

Sinikka sa...

Tycker så mycket om din färgläggning. Mycket iftn med tullen du har använd.
Kram Sinikka

Rach sa...

a beautiful card Camilla, the colours and the papers are wonderful. i like how you have added the raffia down the side and the glimmer to tilda's wings.xxx

Linaannaemilia sa...

Jättefina kort!!!
Jag undrar vad det är för blommor du använt på tidigare kort, de ser ut som rosor, och vart man kan få tag på dem.

Mysig söndag på dig.
Lina
scrapalot-lina.blogspot.com

Kirsten Aune sa...

Hei Camilla!
Så godt at du har fått ladet batteriene i helgen. Frisk luft gjør underverker når man er trøtt og sliten, og så moro at dere fikk fisk! :)

Kortene du ha laget er fantastiske!! Nydelig fargelegging, som alltid, og så lekkert pyntet!!

Ha en riktig fin søndag, vennen!
God klem fra Kirsten

Susanne Lindén sa...

Hej Camilla!
Tack för kommentarerna hos mig!Alltid lika kul när du tittar in! Jag känner mig bättre...men har varit ordentligt förkyld. Snuvig,ont i halsen och en fruktansvärd hosta.
Vilket fint vintag kort du gjort...säger som alltid..du målar otroligt fint, får till färgerna så bra.
Ha det bra...vi hörs och syns!

Bente sa...

Så nydelig kort og herlige farger - jeg må innrømme at jeg er veldig svak for brunfarger på kort :-) Ha en fin søndag!!

Annie sa...

Hi Camilla! what a beautiful card you have made for your friend with pretty details. It sounds like you had fun on the frozen lake - I have been tidying the garden to let the spring flowers come through! hugs, annie x

Anonym sa...

Hejsan vännen
Vad snygg bakgrund. Gillar den verkligen. För att inte tala om korten som är så underbart söta.
Hoppas din själ inte gråter idag, och att du känner dig lite bättre.
Ha det gott bästa vännen
*kram*

Christina / Synål / Stina sa...

som vanligt ett underbart fint kort. Låter som du har haft en skön helg.

Kram. Christina