söndag 15 mars 2009

DT-Kort "Tilda with Bunny"

Hejsan!

Vaknade idag av att det var så fint väder!
Men det varade inte så länge.
Idag väntar en lååååång runda i skogen med Nova.
Johan och jag ska strax åka iväg.

Fast vi har skogen intill oss,
så brukar vi försöka att komma iväg 1 gång i veckan med henne.
Det ska bli härligt:)

Idag väntar även matlagning.
Längtar nu efter våren.
Vill inte ha mera vinter och snö.

Tänkte visa mitt DT kort som var med till mässan i Göteborg.

"Tilda with Bunny"

Kortets st: 15x15 cm.
Motivet är målat med Distress ink refile.
Akvarellpapper 300 gr.
Motiv: "Tilda med kanin, Text "Happy Easter" och "Snirklig höna"
Cardstock/Kartong: Vit.
Mönster papper:Melissa Frances.
Chalk:Vintage photo, Chestnut roan
Blommor: Prima.
Stickles: Star Dust.
Torrchalks till kinderna.
Spets.
Kvistar ut stansade med McGill punch.
Brilliance: Galaxy Gold.
Vitt Tyll.
Brads.
Knappar
Tårtpapper.
Vita halvpärlor.
Distress crackle paint "old paper"
Tim holtz: "Biljett"



Oj, vad det var mycket Beige på kortet.
Tur att Tilda var i Blått:)
Har åter igen försökt att använda mig av lite knappar.
Blommorna är från Prima och lite vitt tyll bakom.


Åhhh, gillar när Tilda håller i sina husdjur.
Tildas klänning är målad i dom 3 olika blå Distress färgerna.


En liten närbild på Tilda och Kaninen.


Det vita tårt pappret och Biljett från Tim Holtz.
Stämplade hönan med Distress dynan Vintage photo,
och chalkade lite runt kanterna.


Blev även lite nyfiken på Distress crackle paint.
Och det var roligt att använda.
Stämplade sedan textstämplen med Distress dynan "old paper"
och några halvpärlor.

Då är både Nova och Johan redo för att åka.
Och Nova har hämtat sin boll:)

Så jag önskar er en trevlig Söndag.

Kramar: Camilla

11 kommentarer:

Bente sa...

Nyydelig kort - herlig motiv og flotte farger!! Ha en fin søndag!

Carina sa...

Det var et fantskstisk kort. Herlig motiv.

Leila sa...

Hejsan vännen
Och som vanligt så blir jag lika glad när jag kommer hit och ser dina söta kort. Tilda är så söt med sin kanin i famnen. Hela är i helsköna färger.
Hoppas ni fick en härlig dag ute i skogen. Just nu skiner solen här, men jag orkar inte ta mig ut än. Den nedrans influensan har verkligen deckat mig.
Ha det gott
Kramis
Leila

Christina / Synål / Stina sa...

Som alltid när man tittar in här så blir man så glad over att se dessa undervärk. Du målar med en sådan härlig kännsla.
Hoppas det blev en riktigt skön dag i skogen.
Här är det inte så fint mest en massa moln.

Kram Christina

Hildur sa...

Hej Camilla!!!
Vilket fint kort!! Tycker att den stämpeln är såå gullig!!
Hoppas du får en trevlig dag!
Kram kram Birgitta

Inger Marie sa...

Så fantastisk flott kortet ditt er Camilla :)
Lekre farger og detaljer.
Ha en fin søndag
God klem

Sinikka sa...

Hejsan i stugan.
Först måste jag ju säga att jobba med Distress Crackle paint ser mycket spännande ut. Bra resultat. Kortet är som vanligt riktigt ett bra Camilla kort.
Färgläggningen är mycket fint. Giller det att bara Tilda's klänning fick en annan färg.
Hoppas att du har det bra.
Kram Sinikka

Nina I. sa...

Så nydelig kort Camilla;o) Skjønne farger og nydelig fargelegging!!

Klem!

Annie sa...

wow Camilla! another beautiful card with such an adorable Tilda. I love your colouring with the Distress inks and the beautiful embellishments you use. hugs, annie x

färg o form sa...

Hej Hej! Men oj! så söööta kort du tillverkar, kul att hitta till dig.
Må gott Hannah

Anonym sa...

Åh så fina färger du har klätt lilla Tildan i!!! Jättefint att bryta av en grund i beige med hennes blå klänning! Jag har också denna lilla tjej hemma..men av ngn anledning får jag inte till det. Har färglagt henne minst 5 ggr och slängt alla...just denna lilla Tilda får jag inte som vill! =(

Ha en bra dag,

Stor kram,
Sara