torsdag 15 oktober 2009

DT-Kort " # 2 Happy Halloween"

Hejsan!

Idag blir det inget långt inlägg.
Är så ledsen, ska snart åka iväg till jobbet.
Har kommit hem från Mamma.
Åkte tillsammans med henne i Tisdags hem till Jönköping.
Kom hem igår kväll.

Känner doften av Pappa när man stiger in genom dörren.
Väntar på att han ska komma runt hörnet och hälsa mig välkommen!
Men ingen kommer...

Trots allt är det skönt att kunna vara i hans rum bland alla minnen.
Det gör såå ont att inte kunna få höra hans röst.
Är fortfarande svårt att förstå.

Han är så nära men ändå långt ifrån oss.
Besökte graven med mina syskon och mamma, skönt att få vara tillsammans.
Och minnas.
Jag hadde med ett hjärta med mossa och höstdekorationer på. Och ett glas hjärta
med ett ljus i.
Det blev så fint på graven med ljus.

Men otroligt svårt att gå där ifrån,
och att åka från Mamma var svårt.


Vill gärna visa mitt andra Halloween kort.

"Happy Halloween"

Kortets st: 15x15 cm.
Motivet är målat med Distress ink refile.
Akvarellpapper 300 gr.
Motiv och Text från Magnolia.
Cardstock/Kartong: Svart.
Mönster papper: Magnolia "So Spooky.
Blommor från Magnolia.
Löv: Magnolia.
Chalk: Black soot.
Torrchalks till kinderna.
Stickles: Star Dust och Black Diamond.
Blingstenar.
Glimmermist: Min egna "So spooky".
Vit tyll.

BoooOOOooo, här har jag målat Edwin.
Texten och ramen runt är två stämpar som jag maskat ihop.
Svart och vitt tyckte jag blev fint ihop.
Och dessa papper från "So spooky" är passande.

2 st stämplar som jag maskat ihop.
Tycker att Edwin är så gullig.

En annan vinkel på kortet.

Vitt tyll fick vara som lite spindel nät:)
Och löven kommer från Magnolia, är så fina och
användbara.
här syns även texten som jag stämplat med
Distress Black soot dynan.

Den fina vita blomman har jag haft min egen gjorda "Glimmermist på"
Kunde nog haft lite mera för att få den lite mera svart.


Tack för att du besköker min blogg.

nu dröjer det inte många dagar innan Magnolia Ink kommer ut.
Är så nyfiken på hur Tidningen kommer att vara.

Önskar er en bra dag.

"Take care of You"

Kramar: Camilla

8 kommentarer:

Sol sa...

Åh.. Dette Halloween kortet likte jeg.. Tror det er på grunn av fargene..., Du har ikke brukt oransje :).. Det ble så annerledes... å guttete. Det er kort som jeg sliter med å få til å lage.. guttekort!
Sender deg også en god tanke og klem! Liker så godt å titte innom bloggen din! Du lager så mye fint! Å at du deler tankene dine med oss! Tusen Takk!

Aina sa...

Så fantastisk flott dette var. Lekre farger, motiv og detaljer. Et tøft "guttekort" :O)

Lillemor sa...

Mmmm jag myser var gång jag hälsar på inne hos dig Camilla! Jag tycker verkligen om den här nye Edwin, han är bara för söt. Så fint du har maskat ihop stämplarna, det gillar jag verkligen! Visst längtar man tills magazinet kommer ut!?
KRAM Lillemor

Anonym sa...

My thoughts & prayers are with you Camilla! Your card is adorable :) Love the colors & details.

Leila sa...

Så fint kortet är. Han är då bra söt, lille Edwin.
Kommer Magnolia ink att säljas bara hos Magnolia?
Kramis
Leila

Ila sa...

Your card is Spooky Gorgeous!!..I love it!!...Take Care!!...Thoughts and prayers...Ila

CraftyC sa...

Your card is beautiful. I love black and cream
Clairex

Camilla sa...

Litt dårlig kommentering denne helgen, og du som har laget så masse flott!!! Dracula Edwin er kjempetøff!!:)
Klem, Camilla.