torsdag 14 januari 2010

"Loving Wishes"

Hejsan!

För att vara med i min Birthday candy, lämna en kommentar under detta inlägget. Så är du med i utlottningen. Kramar Camilla

To be in my Birthday candy, leave a comment below thispost.
So you are entered in the drawing.
Kramar Camilla


Idag skiner solen åter.
Och det är skönt, efter att det har varit så kallt ett bra tag så känns det nästan som lite vår idag.
Endast ett par grader kallt.
Ska strax ut på sjön igen och vandra.
Har matat fåglarna nu så det är full aktivetet och en massa kvitter ute.

Längtar efter VÅREN nu:)
Nu har jag sorterat och satt in alla mina stämplar på laminerade A4 ark.
Jisses vilket jobb det var.
Varför ska jag alltid vänta och göra det sedan???
Nu återstår det bara att ge alla ett nummer och sitt namn.
Så detta blir nästa steg och sedan får jag ta itu med mina band.
Där vet jag inte riktigt hur jag ska göra...Hmmm...

Nu är det endast dagar kvar innan Magnolia Ink kommer ut i butikerna.
Åhh, längtar så att få bläddra i tidningen.

Nu återstår det bara några dagar kvar tills jag stänger min "Birthday Candy"
så än finns det chans att deltaga.
Lämna en kommentar under detta inlägget så är du med.

Har även ett kort att visa för er idag.

"Loving Wishes"

Kortets st: 15x15 cm.
Motivet är målat med Ranger Distress ink.
Akvarellpapper 300 gr.
Cardstock/Kartong: Blå.
Mönster papper : My Mind´s Eye "Bella Bella"
Motiv: Magnolia Valentine Tilda
Text: Magnolia
Chalk: Distress Vintage photo.
Blommor: Magnolia.
Torrchalks till kinderna.
Stickles: Stardust.
Kakservett.
Brilliance: "Galaxy Gold"
Glimmermist "Iridescent Gold"
Crackle paint "Weathered wood"
Halvpärlor.
Grönt band.

Teknik:

Jag har Målat Tilda med Ranger Distress ink refile på
Akavrellpapper Canson 300 gr.
Alla kanterna är Distressade med Tim Holts distress verktyg.
Alla kanterna är sydda på symaskinen.
Blommorna är sprayade med Glimmermist ” Iridescent Gold"



Har fastnat även för pappren från My Mind´s Eye "Bella Bella"
Milda fina färger.
Sparsamt dekorerat blev kortet.
Endast lite blommor.

"Valentine Tilda " fick pryda kortet denna gången.
Tycker om henne mer och mer.
Och snart är det ju dags för Valentin eller "Alla Hjärtans dag"
och målade henne i Blått.

Tagit från en annan vinkel.
Färgen på Körsbärsblommorna är likt Faded jeans.
Så fina.


Nu väntar en stund i solen för Nova och mig.

Jag fick frågan av mina barn vad jag önskar mig i födelsedags present.
Och jag älskar Tulpaner, så en stooor bukett vill jag ha på Söndag när jag kommer hem från jobbet ;)
Tror ni att jag får det av dom?
Jag hoppppppas det.

"You make my day"

Kramar: Camilla

10 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

Superfint kort, fin blå färg också ;0)
Alltid lika kul att kika in till dig, det finns alltid nåt nytt att kika på.
Hoppas du får en fin födelsedag!
Grattis i förskott - Kram ♥

Ninni sa...

men vilka underbara kort du gör!!

Grattis på födelsedagen så här lite i förskott.

kramkram Carina

Carina sa...

Skønt kort du har lavet. Er meget misundelig. :) Tillykke med fødselsdagen her fra.

Anonym sa...

Wow Camilla!! Simply adorable :)

Leonie sa...

So gorgeous! Love the colours you have used and that Maggie is delicious!! Well done!
Leonie :)

Papirdilla sa...

Hvilket nydelig kort igjen, Camilla! Jeg bare elsker dine blå kort:)Det var så lekkert med grønnfargen til. Og Valentine-Tilda er riktig søt.

Jeg håper virkelig at du får tulipaner på søndag:)

Klem,
Hanne

nicky sa...

OMG Camilla, this is a wonderful card! hugs nicky

Leila sa...

Som alltid när jag kommer hit så finns det alltid ett sött kort att titta på. Och idag var inget undantag. Så fint kort <3
Tror säkert att du kommer att få en bukett tulpaner.
Jag ska också försöka få lite ordning på mina scrapsaker. Men, jag tänker alltid att det finns en dag imorgon också, och då kan jag göra det.
Ha det så gott
Kram
Leila

Christina C. sa...

This is a stunning card. ALL of your cards are exceptionally beautiful.
Your coloring is out of this world gorgeous. Hugs, Christina

Camilla sa...

Ojojoj!!! Supersøtt kort!!:))) Valentin Tilda er så søt, og jeg er glad jeg har henne i samlingen min også. Så tøft det var med wwp-tappene på papiret!
Nå er det bare timer igjen til dagen din! Og jeg er sikker på du får tulipaner når du kommer hjem. Ta en titt i bloggen min i morgen også (Magnoliabloggen), kanskje det er en overraselse til deg der?;)
Varme klemmer fra Camilla.