lördag 6 februari 2010

"Sukkersött #71"

Hejsan!

Idag har det varit härligt väder, solen sken och värmde skönt.
Var en sväng i stan och strosade omkring,
givetvis var jag på Magnolia och handlade lite nytt:)
Hittade en ny punch från Martha Stewert som fick följa med hem.
Sedan handlade jag semlor till mig och Johan som vi fikade på när jag kom hem.
Efter det tog vi en lång promenad med Nova, och det var härligt.

Igår blev jag färdig med mitt kort som jag gjorde till Sukkersötts utmaning denna vecka.
Utmaningen var att göra ett kort eller projekt till någon man håller av.
Och någon jag håller av mycket så är det Johan.

Han är min stora kärlek, och utan han skulle nog hela min värld rasa samman.
Du betyder så mycket för mig;)

Så mitt kort går till han.

Återigen så har jag låtit hjärtat styra i val av färger och dekorationer.
Har blivit mer och mera förtjust i Rosa.
Så färgerna i Kortet blev: Brunt och Rosa med inslag av Rött.
Ett riktigt Valentine kort blev det.



”A gift from the heart”

Kortets st: 15x15 cm.
Motivet är målat med Ranger Distress ink.
Akvarellpapper 300 gr.
Cardstock/Kartong: Beige, Vit.
Mönster papper : Maja Design.
Motiv: Magnolia ”Cupid Tilda”.
Text: Magnolia ”A gift from the heart” och "Ännu doftar kärlek"
Chalk: Distress Walnut Stain.
Blommor: Magnolia, Prima och Kort & Godt.
Blad Punch: Qk.
Torrchalks till kinderna.
Stickles: Star Dust.
Halvpärlor i Beige.
Kakservett.
Glimmermist: Iredescent Gold.
3-D lack.
Fjärilar.
Rosa Tyll.
pyntnål.


Teknik:
Jag har Målat Tilda med Ranger Distress ink refile på
Akavrellpapper Canson 300 gr.
Jag har maskat ihop Tilda med texten, och "svampat" med Antique linen runt motivet.
Alla kanterna är Distressade och "ruggade" med Tim Holts distress verktyg.
Har även raspat lite med saxen för att få en sliten look.
Kanterna är chalkade med Distress Walnut Stain.
Alla kanterna är sydda på symaskinen.
Blommorna och motivet är sprayade med Glimmermist ”Iredescent Gold"



Brunt, Rosa och Rött. Och mycket blommor.
Det Rosa färgen i Tildas klänning har jag blandat med 4 st olika färger.
Rosa tycker jag är svårt att få till.
Och jag kunde inte låta bli kakservetten den här gången:))

Motivet har jag maskat ihop med texten.
Jag har även svampat med Distress Antique linen runt.
Målade lite Rosa i hjärtat och duttate med Stickles

Texten "A gift from the heart" har jag stämplat med
Walnut stain på cardstock,
och fäst under själva motivet.
Alla dom små hjärtanen har fått 3-d lack på sig och den blev en härlig effekt.

Blommor i mängder;))
Utgick ifrån den stora röda Rosen och byggde sedan vidare med mindre.
Har även haft med lite knoppar.
En pyntnål och fjäril passade bra till.


Ytterligare en bild på rosorna.
Använde lite rosa tyll mellan blommorna.
Bladen är utstansat med Qk.
Det sista jag gjorde var att ge allt en dusch med Glimmermist.
Och det skimmrar så fint.
Synd att det aldrig kommer till sin rätt.


Och ett riktigt Camilla kort tror jag det blev.
Mycket blommor och milda färger:)

Hoppas att ni alla får en härlig fortsättning på helgen.
Tack för att du besöker mig.

"Take care of you"

Kramar: Camilla

28 kommentarer:

Sol sa...

Helt nydelig! WoW.. Å for en fantastisk blomster kreasjon! Lekkert!

Kortmanitove sa...

Så utrolig nydelig dette kortet var! Kjempeflott rosafarge... den greide du bra. Koselig med kort til sin kjære, det blir han nok glad for!

Ha en fortsatt flott lørdag.

Tove

Ludkasz sa...

very beautiful:)

Yvonne sa...

Nok et nydelig kort fra deg, med utrolig flott malt motiv. Og de blomstene var jo bare helt sykt bra dandert. Herlig!
Jeg er såå misunnelig på deg som kan shoppe hos Magnolia. Det vil jeg og!!!
Ha en flott og kreativ søndag!
Klem, Yvonne :)

Unknown sa...

Underbart kort!! Och färgläggningen är som vanligt fantastisk!
Och tack för en superbra maskningstutorial i inlägget neråt..nu kanske jag kan försöka mig på det =)
Snö...uscha ja vad snö det har kommit :S Här har det snöat så mycket att det inte finns spår på vägarna! Man far runt som en vante med bilen :S Sommaren känns riktigt avlägsen ;P

Ha en fortsatt härlig helg!

kram
Malin

Leila sa...

Åh, så vackert kort. Din teknik är helt super. Färgerna är så sköna och milda =) och Johan kommer att älska kortet.
Vi har också haft en skön dag, fast utan solen. Men det är så härligt att gå ute, när det inte är kallt eller blåser. Så vackert med all snö.
Ha det gott vännen
Kram
Leila

Anonym sa...

Wow Camilla! Gorgeous :)

Jodie from Oz sa...

Camilla, wow another very beautiful card, the combination of images, your amazing colouring and details stunning flowers make this card breathtaking. Have a great week. Hugs Jodie from Oz

Lillemor sa...

Finner inte ord Camilla, det här är ett kort som går rakt genom hjärtat när man ser det! Så himla fint med blommorna, verkligen snyggt! Motivet är en av mina favoriter också, helt ljuvlig är Tilda här!
Kram Lillemor

Sinikka sa...

Hej Camilla,
Ett mycket fint kort. Giller blomsterdekorationen mycket. Och vilka fina söta små fjärilar du har använd. Super fin maskning.
Take care Sinikka

Lena Katrine sa...

Sukk! Noe så yndig, lekkert og delikat!!! Nydelig med maskeringen, og så flott fargelagt motiv! Blomstene er rålekre, og fargene og papirene nydelige!
Alltid inspirerende å titte innom deg, vennen!

Ha en flotters dag! Go'klem

Aina sa...

Åh, så fantastisk nydelig!!!

Christina / Synål / Stina sa...

Så underbart kort, jag gillar verkligen dina färgläggningar
MAn blir så glad när man ser dina kort
TACK för att vi får denna möjlighet.
Kram

Camilla sa...

ÅÅå wow Camilla! Også rosa, det hadde jeg ikke tippet fra deg;) Men det er utrolig vakkert! Du har fått fargene perfekt til, og blomstene matcher så flott!
Kanonflott med maskeringen også! En innertier;)
Jeg hadde en kjempekoselig dag i går:) Skriver mer på mail!
Ha en flott dag!
Klem, Camilla.

Hanna sa...

Camilla, jag vet inte om jag kan förklara för dig hur vackert jag tycker ditt kort är. Det är så romantiskt och sött, alla detaljer i kombination med din underbara färgläggning. Ett kort snyggt som få. ;o)
Och blomsterarrangemanget är fantastiskt. På något sätt lyckas du alltid få till allting perfekt, och det är just det som gör dina kort till mästerverk som man inte kan se sig mätt på.
Ditt förra kort, i inlägget nedan, är också jättefint. :o)
Tack för att du delar med dig av dina konstverk så att vi kan få komma hit och inspireras.

Hoppas du får en fortsatt trevlig söndag. :o)
Många kramar från Hanna

SasSa sa...

UUUUUUUunderbart fint vännen!!!
Ohh härliga färger och snyggt upplägg.

Ha en fortsatt trevlig dag.
Kram SasSa

Jojjo sa...

Verkligen jättefint! Det är ett kort precis i min smak och mina färger. Superfint målat och blomarrangemanget är helt underbart fint :)

Sari sa...

This is so beautiful!! Colours are so sweet!! Stunning!!

Marte sa...

Ooo, Camilla! Lekkert kort!! Også i rosa, det var søtt :)

Tusen takk for at du deltar i utfordringen - og lykke til! :)

Gode tanker og klem fra Marte

Papirdilla sa...

WOW!!! Fantastisk vakkert kort! jeg er helt betatt:) Nydelig, nydelig.....

Du er bare så utrolig flink, Camilla. Rosafargen er nydelig. Hele kortet er bare NYDELIG!!

Varme klemmer,
Hanne

Pia sa...

woooow kæmpe rålækkert kort

Anki sa...

Så vackert! Det var alldeles för länge sedan jag besökte din blogg. Du är så otroligt duktig! Ha en härlig vecka! Anki

Marie Wisén sa...

ÅÅÅ jätte fint kort! Kul nu har jag hittat hit jag kommer strax åter.

Kram Marie

Susanne Lindén sa...

Tack för hälsningen hos mig!

Ja...nu drar det ihop sig inför flytten, förstår att ni har mycket att förbereda,packa mm. på jobbet. Tänk ändå vad fort ett år gått och nu blir allt nytt och fint på arbetet.

Jättevackert kort, fina detaljer och härliga färger. Passar ypperligt till Alla Hjärtans Dag!

Ha det bra! Vi hörs och syns!

Trudy sa...

Your card is stunning Camilla!!
gorgeous colours and image!
Hugs Trudy

Unknown sa...

Åååå så herlig!!!
Denne Tildaen er bare såå søt, og du har jo fargelagt henne så levende! Og den flotte blomster arrangementet da!!! WOW!!

Stor klem!!
Jorunn

Serena sa...

Simply BEAUTIFUL!!! Love it!!!

Hugs,
Serena

sandra sa...

naw, va gulligt :)

tycker du borde lägga upp mina smycken som jag har gjort till dig! puss o kram/ sandra