onsdag 26 maj 2010

DT-Magnolia "Wedding Collection 2010" #3

Hejsan!

Ledig dag och det har varit så skönt.
Har passat på att vara riktigt nyttig här hemma.
Bestämde tidigt i morse att ingen dator tid,
eller pyssel förrens allt det andra var gjort.

Jag har hunnit med så mycket idag.
Bla: Städat 2 st våningar, har källaren kvar.
Bäddat rent i alla sängar.
Varit ute och gått 2 st långrundor i skogen med Nova.
Lekt och tränat henne.
Staplat ved, och lagat mat och en härligt god Blåbärs och Hallon paj.

Så nu sitter jag här vid datorn med riktigt gott samvete;))
Och jag passade på att fota mitt 3:dje kort från "Wedding Collectionen 2010"
Jag visste direkt när jag såg motivet att det ska gå i Rosa och Beige.

Jag passade även på att försöka att göra en egen blomma till kortet.
För att vara det första försöket så blev jag helnöjd med resultatet.

Så här ser det ut:


Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 300 gr.
Pappren är från Magnolia:
"Somebunny Loves You" ,"Once Upon A Time" och "Lazy Summer Days".
Kortet går i Rosa och Beige.

Ljuvligt söt är hon den lilla Tilda.
Jag har här målat hennes klänning med färgen
Victorian Velvet och Weathered wood.
Skorna och blommorna i håret är: Milled lavender.
Spetsen på sockorna är Black soot.
Blombladen i korgen: Aged mahogany.

Här är min Blomma:))
Ja... den blev helt ok tycker jag.
En rosa brads i mitten.
Blomman är sprayad med Glimmermist.

Ett vitt organsaband, Beiga halvpärlor och Tyll.
En pärlemo duva.

En annan vinkel på blomman,
har även använt mig av dekorations bär i rosa.

Den fina texten: "A Greeting Of Love"


Både kakservetten och rosorna fanns med:))
Och Stickles för att förhöja vissa dekorationer.

Tusen Tack för era kommentarer.
Det värmer så gott att läsa dom.

"You make my day"

Kram: Camilla

15 kommentarer:

Camilla sa...

Åå så vakkert Camilla!!:))
Du er jo ekspert på rosa kort! Og blomsten ble helt nydelig, fikk lyst til å lage en selv:)) Så fint å bruke mønsterark til den også. Motivet er så søtt, og det er så moro å se nye motiv.
Ha en fin kveld vennen!
Klemmer fra Camilla.

Ansi sa...

Underbart kort, för att inte tala om blomman! E d verkligen ditt första försök?!? Jag har gjort typ 30, men ingen som e värd att sätta på ett kort! Kanska säger mer om mina skills än dina;oD
Ha en go´kväll

Maritha sa...

Vilket superfint kort,så himla fint målat och dekorerat! det är så roligt att se DT-korten,dom är ju så fina......nu längtar jag ännu mer till nästa tidning kommer!! =0)

Maritha

Sol sa...

Så utrolig Nydelig Tilda er! Henne MÅ jeg bare ha etterhvert... Er kjempe misunnelig på dere som får disse stemplene så tidlig! :)
NÅR kan vi få kjøpe henne???

Rosen du har laget er helt FANTASTISK!!! Jeg synes dette er den fineste rosen jeg har sett på lenge! Ser veldig virkelig ut! Nå ble jeg inspirert altså... :)

Anonym sa...

She is so cute--I can't wait to get her! Beautiful coloring, and your flower is gorgeous! I love all the pretty details--such a beautiful card, Camilla!
Hugs,
April

Trudy sa...

Your card is just so cute, love the sweet image.
Hugs Trudy

Theresia sa...

Så sött, helt ljuvligt kort! Färgerna stämmer så fint ihop.'Ha en bra kväll.
Theresia

Sarah sa...

Wow virkelig flot kort du har lavet. Så sjovt at se de nye stempler fra Wedding collectionen.
Hav en god dag.

Monique Lokhorst sa...

Hello Camilla,

WOW, beautiful Artwork! I love just eveything about it!

Lots of Hugs from Holland,
Monique xxx

mycardz sa...

Ohhhh, what a beautiful card! Your coloring is always so gorgeous! I love this new image, haven't seen her yet! Sooo cute! hugz, Mary

BA sa...

wonderful card camilla!!!
xoxo BA

Aina sa...

Nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyydelig, Camilla! :)

sjeroks sa...

Utrolig flott kort:)
Det ligger en award til deg på bloggen min:)

Anonym sa...

WONDERFUL! What an adorable image! The Tilda's just keep getting sweeter!!! Your coloring is to die for! LOVE it! and your card design is beautiful!
Pam Going Postal

Anna sa...

Jag ville bara säga hej! Du gör helt underbara kort! :) Anna