fredag 29 oktober 2010

Tilda and Magnolia Ink;)

Hejsan!

Fredag kväll och jobbarhelgen är påbörjad, bara 3 st långa dagar kvar.
Regnet har öst ner idag också, så in i nordens trött på allt vatten.
Vill ha lite sol och lite värme.

Nästa vecka är det mycket pyssel som ska göras hemma.
Ska förbereda för Sandras 18 år dag.
Tänk 18 år fyller hon, kan inte förstå att tiden går så fort.
Älskade Sandra det var inte längesedan du var liten.

På Måndag ska jag till sjukgymnasten, det ska bli spännande att få höra vad dom säger.
Jag han att få färdigt mitt kort innan jag gick till jobbet idag.
Och det blev så här.
Tycker att det var passande för dom senaste dagarna har jag gjort färdigt mina alster till nästa Magnolia ink.
Längtar redan efter det nr.

Ja, jag vet ännu ett blått kort.
Har så svårt att låta bli dom blå färgerna:))
Och nästa blir blått det också, har varit och inhandlat en ny liten skönhet igår.
Och köpte då papper till det kortet.
Är ni beredda???
Ok, och ni som inte gillar kortet får väl blunda lite;)

Kortets st är 15x15 cm.
Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 300gr.
Dom underbara mönster pappren kommer från Magnolia.
Alla kanterna är distressade med Walnut stain,
kanterna är även sydda med symaskinen.
Här har jag använt mig av den lilla informations remsan på pappret
från Magnolia, tyckte att det blev en bra och passande text:))
Använde mig även av texten "a gift from the heart"

Love News Tilda ur collectionen:
Raising The Celing/Right Trough My Heart 2010.
Mycket passande nu när jag suttit med
mina alster till nästa Magnolia Ink.
Målade lite gräs som hon står på.

Undra om Tilda vet vad nästa nr kommer att innehålla:))
Jag vet;))

Lite av allt favorit pynt som jag har.
Kakservett, Och underbara blommor från Kort & Godt och Magnolia.
Blommorna har jag gett lite chalk på sig, och Glimmermist.
Det ger sådan härlig effekt.
Till sist så får dom lite stickles på sig.
Här syns lite av
Punchinella som jag åter blivit förtjust i.
Och halvpärlor.

Bokstaven M är en chipbord som jag haft i många år,
tyckte att det kunde vara roligt att plocka fram och använda det nu.
Har chalkat och piffade till den med Distress crackle paint.


Floss, Tyll och en härlig liten charms. I love 2 scrap:)
Pyntnål.

Det fick bli allt för idag, nu väntar kudden och lite vila av ryggen.
Så jag hoppas att ni får en härlig helg nu.
Och Tusen tack för att ni tittar in till bloggen min.

"Take care of you all"
Kram: Camilla

9 kommentarer:

Scrappellen sa...

Wooow..woow..Denne bloggen var et unikum, og et oppkomme av herlige, lekre, delikate kort!:) Og såå masse inspirasjon♥. Jeg har akkurat blitt "addicted" til Magnolia, og fått post med maange nye stempler som jeg gleder meg å bruke, etter å ha tatt meg god tid i di blogg:)
Ta gjerne en visitt om du har tid eller lyst:)
Klem, Ellen:)

Dena sa...

Wow! Camilla I love your clever card! Soooooo cute and original!!! Love all the gorgeous details too!
Hugs, Dena

Janne sa...

Såååå flott kort! Lekkert satt sammen og alt passer så fint sammen. Perfekt!

Papirdilla sa...

WOWWW, Camilla! Dette var helt fantastisk vakkert! Utrolig masse nydelige detaljer her.Kjempestilig med chipboard-bokstaven, den fikk en flott vintage-look. Bare fortsett med de blå kortene, for jeg elsker dem:))))))
Ha en god arbeidshelg:)

Klem,
Hanne

AnnaWK sa...

Fantastiskt fint kort med underbara detaljer!

Heidi sa...

NYDELIG!!
Dette var kjempelekkert,flott pyntet med mange lekre detaljer:))
Og fargeleggingen din er nydelig !!

klem fra Heidi:)

mettepip sa...

For et utrolig nydelig kort i vakre farger!
klem fra
Mette

Riet sa...

So wonderful card Camilla,I love the image and the colours.
So gorgeous papers and the details.

Hugs Riet.x

Anonym sa...

Åh, vilket underbart kort! Men var har du hittat den supersnygga charmen? Den skulle passa till min scrappande kompis.//Lotta