onsdag 9 februari 2011

"With All My Love For You"

Hejsan!

Snart är det Alla Hjärtans dag,
och jag har gjort ett påskort inför den dagen.

Detta inlägget kommer att vara mycket text och detaljbilder.
Så ni kan nu luta er tillbaka och titta och njuta:)

Jag antar följande utmaningar med mitt påskort.



På detta påskortet har jag provat på att göra ett "skak kort"
Här länge velat prova på detta.
Och nu var det dags:)

Påsens st är 21 x 12,5 cm.
Motivet är målat med Distress ink på Akvarellpapper 250 gr.
Bazzils cardstock i Vanilla och Rosa.
Det underbara mönster pappren kommer från Maja design "Mina Vänner".

Alla kanterna är "ruggade" med Tim Holtz verktyg,
och Distressade med Walnut stain.
Jag har även sytt alla kanterna med min symaskin.
Använde mig även av texten "made with love"
som jag stämplat med Distress Ink "Walnut stain"

Den ovala cirkeln är utstansade med Spellbinders.
Som fönster har jag använt mig av ett gelantinblad.

Tilda With A Small Gift ur "You Are So Special Collection 2011".
Jag tycker att hon passar bra även till "Alla hjärtans dag"
Jag har målat henne med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning och Strumpor:
Aged mahogany, Tattered rose, Millid Lavender, Weatered wood.
Skor: Pumice stone.
Paket: Stormy sky och
Weatered wood.
Bakgrund: Antique linnen.
Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.

Över hela motivet har jag sedan målat med ett tunt lager Opalite.
Det ger lite mera lyster åt Distress färgerna.

Border stansen är en Martha Stewert.
Vit kakservett.
Tags och blommor från WOC.
Halvpärlor som örhänge till Tilda.

Den vackra texten är från Magnolias senaste Collection.

Blommor blir man lycklig av, och jag älskar dessa underbara rosor.
Den stora är en Prima.
Rosor och knoppar i olika st i färgerna Rosa och Vitt.
Blommorna har fått Gimmermist på sig och en liten dutt med stickles.

Hjärtat är en Qk die. utstansat i Vanilla cardstock.
Distressat lite med Walnut stain.
Sickles för att få lite glitter effekt.
Som ytterligare dekoration har jag lagt en nyckel över.
Den har jag målat med lite Crackle paint "picket fence".
den fick en liten "Vintage look"

Spets är även ett "måste" hos mig;)
Här tillsammans med Tyll och en pyntnål,
som är som en Diamant på många carat:)

En detaljbild över hur hög boxen är.
Och för att dölja kanten så har jag använt ett super smalt sidenband.

Här är tagen som jag stämplat ännu en text stämpel från Magnolia.
Lite vanligt Hamp snöre och ett silverhjärta.

För att göra skakboxen så gjorde jag så här:
Stansade ut en botten av spellbinders och en ram.
Under ramen fäste jag gelantinbladet,och fäste sedan 3-D kuddar.
Det blev en lagom höjd på själva boxen.

Glöm inte att lägga i dom små glaskulorna innan det är försent.
(Jag gjorde det och fick ta upp allt igen)


Visst ser det ut som ett fönster?
Härlig effekt med dom små mini glaskulor.

Tänk... jag klarade att göra en skakbox:)
Så glad:)

Det var många kort att se och mycket text att läsa.
Nååå....Vad tyckte ni?

Tack för era besök och kommentarer.
"You made my day"

Kram: Camilla.

25 kommentarer:

Hanne sa...

Dette ble utrolig lekkert!
Hanne

Gry-Beate sa...

For et kjempe nydelig kort, med mange flotte detaljer!!

;0)Gry-Beate

Bente sa...

Så vakkert, nydelige blomster og så herlige detaljer.
Fikk pakken fra deg i dag- så mye lekkert ♥
Tusen takk ♥♥♥

Ha en fin kveld!
Klem, Bente

Randi Th. sa...

Nok et aldeles nydelig kort fra deg Camilla! Så flott du har malt motivet, og fargene du har brukt på det hele er bare vakkert! Mange flotte detaljer!
Jepp, blomster blir man glad av!

Ha en fin kveld!

-klem

Anna-Lotta sa...

Underbart kort så mycket söta detaljer :)
Kram Anna-Lotta

Sinikka sa...

Hejsan Camilla, idag fick jag din candy. Tack så hemskt mycket.
Kortet är helt underbart. Vad fint det blev. Du har lyckats mycket bra. Hoppas att du kommer göra flera såna kort. Vad vfint det blev med sidenband på själva kanterna av boxen. Du har verkligen jobbat mycket nogrann.
Take care Sinikka

Manuela sa...

Love your card, it's absolutely amazing! Have a nice evening.
Hugs, Manuela

Camilla sa...

Åååå wow Camilla!!!! For en lekker pose:))) Og så i rosa da♥ Helt nydelig, og du har satt sammen blomstene så flott. Fargeleggingen er fantastisk!!!
Ha en fin kveld vennen!
God klem, Camilla

Yvonne sa...

Dette var et aldeles nyyydelig skakkort! Utrolig flott malt Tilda, og så flott med alle blomstene!
Tuusen takk for at du deltar hos Sukkersøtt!
Klem, Yvonne

Lene Aase sa...

Så utrolig lekker pose, nydelig med Tilda inni shakerboksen:)
Tusen takk for at du dektar hos Sukkersøtt denne uken!
Klem fra Lene:)

Papirdilla sa...

Ååå,så nydelig!! Virkelig et vakkert kort igjen, Camilla. Så stilig at det var et shakerkort. Og du skriver så god forklaring på hvordan du gjør det, at selv jeg kanskje tør å prøve:)
Fantastisk fargelegging, nydelig rosa:))) Og blomster blir man glad av:)
Ha en fin kveld!
Klem,
Hanne

Kortmanitove sa...

Kjempeflott kort Camilla! Så fin idè å lage shakerkort med gelantin-vindu! Det ble en skikkelig fin effekt av det...
Ha en fortsatt flott dag!
Tove

HegeT sa...

Wow...så nydelig..!!..
Du overgår deg stadig med det ene kortet lekrere enn det andre...
Du innspirerer stadig..!!..

Onsdagsklem
HegeT

SasSa sa...

SHIT så snyggt Camilla!!! UNDERBART till minsta detalj!
Du hade min adress va... ;) ♥♥♥
Kramis SasSa

RenateKreativ sa...

A beautiful card, I love the flowers and the hearts.
Hugs
Renate

Diana sa...

Jättefint kort! Älskar att du använt ett gelantinblad, måste bara testa det!

Kram Diana

Lillemor sa...

Jag är helt mållös Camilla! Vilket lyckat försök med skakpåse! Det är så himla vackert o smakfullt dekorerat, blir nästan tårögd :o).
Härliga färger o dekorationer!!!
Nu vill jag bara se fler skakkort från dig!
KRAM Lillemor

Katy sa...

Oh Wow Camilla, I can't believe this is your first go at these, it's amazing. Love all your details and the ribbon around the box. Hugs. KatyBoo. xxx

Inger Marie sa...

Lekkert kort Camilla osså så masse herlige detaljer :)
Takk for at du deltar hos
Sukkersøtt :)
Klem fra Inger Marie

Kylie sa...

Another stunning creation Camilla!
Thanks for playing at MDUC this week,
Hugs
Kylie

Anonym sa...

What a beautiful creation Camilla! I love the shaker elements to your project and all the dimension. Love that tag behind Tilda! Brilliant job! hugs, Angela

Stampin'Piper sa...

Oh Sweetie, your card is wonderful as always ;)

Thanks so much for joining our Love Challenge at MDUC this week.

Hugs Tanja

Jane sa...

Absolutely stunning as always Camilla!!! gorgeous colours and details! thanks for joining us at MDUC, hugs, Jane x

*Just a sweet card* sa...

Beautiful!!
With love, Mellanie

Petra/Paradise sa...

Huuuuur jäkla fint som helst!!!! <3
Fint upplagt, perfekt med dekos och fint med shakerfunktionen!!
MUMS FILLIBABBA!!!

Ha en fortsatt bra helg gumman!

KRAM Petra