tisdag 13 september 2011

Mini shaker card and "MDUC winner"

Hejsan!

Idag har vi riktig storm här i Borås.
Regnet det öser ner.
Och hösten har kommit.
Kanske var det det som inspirerade mig till dagens kort i
färgerna brunt och vitt.

Jag har gjort ett mini kort med lilla mini Scarecrow Tilda.
Tycker att hon är så otroligt sööt, och hon passar bra som ett fint höstmotiv.
Jag gjorde åter igen ett shakercard, var nyfiken på hur hon blev.

Kortets st är 11x11cm.
Motivet är målat som allt hos mig med Distress ink från Ranger.
Jag målar på Akvarellpapper Canson 250 gr.
Jag målar med en syntet pensel i st 0, 00.

Här har jag använt Bazzill cardstock Vanilla och Kraft
Mönster pappren kommer från "Maja design"
Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är sydda med symaskin.
Under motivet har jag lagt en vit kakservett.

Hon är en riktig goding även som liten;)
Scarecrow Tilda från "sweet rainbow collection 2011".

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning: Victorian velvet, Walnut stain och Pumice stone
Hatt och Bin: Walnut stain, Black soot, Old paper och Mustard seed.

Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.
Tilda har fått lite stickles här och där.

Tags från Magnolia och Tim Holtz.
Charms från Magnolia (syns dåligt men det är ett litet bi)
Osteklut från Hjerteboden:)
På tagen har jag stämplat Magnolias fina Love background....me love this stamp:)

Här syns även hur hög själva boxen är.
Och för att dölja kanten så har jag använt ett super smalt sidenband.
På spetsen har jag målat med vit strukturfärg.

Blommorna kommer från WOC.
Är i färgerna Vitt, Brunt.
St på rosorna är 15 mm, 20 mm.
knopparna i st 4mm.

Först har jag sprayat med vit färg.
Sedan lite glimmermist på.
Sedan målat med vit strukturfärg,
tillsist har jag dekorerat med stickles.
Jag har använt Bruna pyntbär.


Som fönster till mina shaker cards använder jag vanliga gelantinblad.
Älskar detta vackra mönster som är på dom.
Blir så härlig effekt.
Den runda cirkeln är utstansad med Spellbinders.

För att göra skakboxen så gjorde jag så här:
Stansade ut en botten av spellbinders och en ram.
Under ramen fäste jag gelantinbladet,och fäste sedan 3-D kuddar.
Det blev en lagom höjd på själva boxen.
Här har jag använt mig av glitter i skakboxen.


Förra veckan var jag med i MDUC #112 "Frame it"
och kan ni tänka er att jag vann med mitt shaker kort:)
Jag blev så otroligt överaskad och glad, TUSEN TACK för att ni valde mitt kort.



För att se hela inlägget och flera detaljbilder på vinst kortet så klicka HÄR.

Nu väntar jobbet,
Tack för alla era fina kommentarer och hälsningar.
Det värmer så gott i hjärtat:)

"You make my day"
Kram: Camilla

12 kommentarer:

Marga sa...

Wauww Camilla, this look's great.

Hugs Marga

mylkrafts sa...

Very Beautiful...

Margreet sa...

Very Beautiful Camilla.
Margreet

Kirsten Aune sa...

Ååååå - så fantastisk nydelig, Camilla! Shaker-kortene dine er bare så vidunderlig vakre! Som alt annet du lager, selvfølgelig! ♥

Håper alt er bra med deg og dine. Høsten har definitivt kommet for å bli. Her regner det hele tiden...

Ha en fin kveld og ei riktig god uke, kjære Camilla! ♥
Gode klemmer fra Kirsten

Monique Lokhorst sa...

Hi Camilla,

I think your cards are so beautiful. No wonder you have won with such a beauty this Challenge! Congratulations!

Have a wonderful day!

Hugs,
Monique xxx

Sinikka sa...

Vilket fint kort och vad lilla tilda är söt. Giller kortet i massor. fint med alla dekorationer och glittret du har använd som shaker material. Så så fint ut.
Kul att du vann med dit shaker card, inte konstigt.
Kram Sinikka

Made by Janet sa...

Hello Camilla.

Congratulations !! Your card was amazing !! (as always)

I became in the top 5 !

Your mini shaker card is sooooo sweet!!! Love the little scarecrow!
And your colors are always amazing!!

Hugs Janet

Papirdilla sa...

Minishaker-kortet er så utrolig søtt!! Like nydelig som alltid. Og så superlekre farger og detaljer.
Gratulerer med seieren hos MDUC. Den var velfortjent:)
Her har også høsten kommet. Det regner og blåser hele tiden. Det har forresten regnet nesten hver dag siden mai måned:(
Ha en fin uke, Camilla!
Klem,
Hanne

Annette sa...

Ännu ett underbart kort. Älskar dina färgval i de ljusa tonerna. Superfint!
Grattis till vinsten!
Kram

Ankie vd Polder sa...

Wow this is stunning. Realy realy gorgeous. Hugs, Ankie

Linda sa...

Jättefint du är så duktig! Ha en fin dag kram L

Clary sa...

Oj oj oj! Du gör så fina kort och annat!

Jag har två frågor till dej:
1. Hur gör du distansen mellan bakgrunden och framsidan på dina fina shakerkort?
2. Ligger Magnolias fysiska butik på Herrljungagatan 15, 506 30, BORÅS, eller har de flyttat och i så fall vad är adressen? Tänkte åka ner om en månad och då vill jag hitta rätt. Har för mej att jag var till ovan adress för 2 år sedan när jag var ner!

Fortsätt med ditt underbara skapande! =)

Kram Clary i Kramfors