lördag 3 december 2011

DT-Magnolia #4 "Sweet christmas collection 2011 "

Hejsan!

Tänk December och i morgon är det 2:a Advent.
Visst går tiden fort.
Nu börjar jag längta efter lite snö, det är så mörkt ute.

Idag tänkte jag visa ett nytt DT kort till Magnolia ur den fantastiska
"sweet christmas collectionen 2011"
Kortet går i rött och blått.
Och motivet heter "Halo Tilda"

Kortet st är 15x15 cm.
Motivet är målat som alltid hos mig med Distress ink från Ranger.
Jag målar på Akvarellpapper Canson 250 gr.
Jag målar med en syntet pensel i st 0, 00.

Här har jag använt Bazzill cardstock i färgen:
Windy och Vanilla..
Mönster pappren kommer från Magnolia ur "Sweet christmas collection 2011".

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är sydda med symaskin.
Under motivet har jag lagt två små vita kakservetter.

"Halo Tilda" från
"Sweet christmas collection 2011".
Jag har målat henne med följande färger:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Klänning, strumpor: Black soot och Weathered wood.
Tiara och stjärna: Old paper.

Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.
Tilda har fått lite stickles och crackle accent här och där.

Jag har maskat i hop Tilda med Jultexten.
Blommor från Woc
Som vanligt har jag lite mist och vit struktur färg på dom.

Mycket stickles på Toldas vingar:)


Snöstjärnorna är en punch från Martha Stewert.

Tusen tusen tack för alla era kommentarer om mitt förra kort.
Så roligt att läsa vad ni skriver.

Hoppas att ni alla får en bra dag.

Ni missar väl inte Julkalendern som pågår hos Magnolia.
Varje dag så öppnar vi en lucka för er:)

"with love from me" /Camilla

3 kommentarer:

Papirdilla sa...

Så nydelig, blått kort!! Virkelig vakre farger, Camilla. Som vanlig er det så inspirerende å besøke bloggen din og se hva du har laget. Tusen takk!
I natt har det kommet litt snø her. Det var så trivelig å våkne opp til litt julestemning i dag:)
Håper du får en fin adventshelg.
Klem,
Hanne

Riet sa...

So beautiful card,I love the image and the colours.
So gorgeous papers.

Hugs Riet.xx

Made by Janet sa...

oooh...wauwww....I love this card !!
Its amazing,
as alwayws,

Hugs Janet