torsdag 19 april 2012

Summer Memories with Tilda.


Hejsan!
Idag tänkte jag visa er ett nytt kort som jag gjorde i går.
Det är ett DT kort som kommer att finnas i Magnolias butik i Borås.
Till detta kort har även jag fallit för Distress Makers:)

Jag skulle ju absolut inte köpa dom pennorna hadde jag tänkt,
men som många andra så kunde jag inte låta bli...
Och jag är förälskad i dom redan...

Mycket bra att måla fina detaljer i Magnolias motiv.
Till detta kortet har jag använt både Distress ink och Distress Makers.
Motivet är hämtat från den nya härliga collectionen:
 "Summer Memories Stamp Collection 2012"
"Tack Pauline och Magnolia för dom vackra stämpelmotiven"

Och med detta kort vill jag deltaga i veckans utmanig:

 Kortet st är  14 x 14 cm.
Motivet är målat med Distress ink  och Distress Makers från Ranger.
Jag målar på Akvarellpapper Canson 250 gr,
och jag målar med en syntet pensel i st 0, 00.
Här har jag använt Bazzill cardstock vanilla 
som kort stomme.
Mönster pappren kommer från Pion Design.

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är sydda med symaskin.
Jag har även använt Magnolias dies "Lovely fence"
och "Flag"

Tilda från "Summer Memories collection 2012".Jag har målat henne med följande färger:
Distress ink:

Hud: Vintage photo och Tattered rose
Hår: Antique linnen, Vintage photo, Walnut stain.
Blus och shorts: 
Weathered wood, Walnut stain, Pumic stone.

* * *

Distress Makers: Antique linnen, Pumice stone, weathered wood, Old paper, Walnut stain.

Kinderna: Har jag chalkat med Decorating chalks.

Tilda har fått lite stickles här och där.

Här har jag stansat ut Magnolias dies "flag".
Små bokstäver  och Blått floss.
Lite blå halvpärlor.

Borderstansen kommer från Marthta Stewert.
Brun wellpapp, Och texten kommer från 
detta nya clubkittet.

Magnolias vackra staket "Lovely fence"
Poststämpel kommer från crafty induviduals.

Ljuvliga blommor som kommer från WOC .
St på rosorna är 25 mm, 20 mm och 15 mm.
Pyntbären kommer från Magnolia.

Först har jag sprayat med lite vit färg.
Sedan lite glimmermist .
Målat med vit strukturfärg,
och till sist har jag dekorerat med stickles.

Här syns det kanske lite bättre hur jag blandat
Distress ink och Distress makers.



Den fina ramen som jag haft som kortbas är en dies,
 och kommer från Go Kreate.

Tack för din kommentar!
"with love from me"
Camilla

11 kommentarer:

Camilla sa...

Ååå dette er dagens kort Camilla!!:)
Og så flott fargelagt, og fantastisk skyggelegging på Tilda sine klær.
Håper du har det bra<3
Stor klem vennen!
Klem, Camilla

Charlotte sa...

Åh,vilket fint kort! Färgerna, papper och blommor är så fina tillsammans. Gillar verkligen detta!
/Charlotte

Isabelle Linnér sa...

Vilket fint kort med så många detaljer och en annorlunda form. Så söt hon är Lilla Tilda:)Kram

Exclusively by Mel sa...

Hi lovely, I just adore this Tilda also :)
Wonderful card! I am just getting into using the marker, finding it a little hard though.
Your banner is fab! love the blue string and little letters.
Hope your well.
Love, Mel. xxx

Unknown sa...

Oh Camillia your cards are always so amazing, I love the soft colours you have used to paint Tilda, the banner the papers everything is stunningly gorgeous!!! Thanks so much for taking the time to share your work with us at Magnolia Down Under:-)
Hugs
Karen
xxx

Maria Therese sa...

Nyyydelig kort ♥

Lillemor sa...

Vackert so en saga :)! Åh, vad den här dien är fin- vilket bra köp! ;)
Urfint kort med snygg design.
KRAM Lillemor

Louise sa...

Hej Camilla!

Åh, wow! Vilket fantastiskt vackert kort, gumman :) Du vet ju att jag är en stor fan av dina alster och det här har en fantastisk form, supersnygg mjuk färgläggning och en massa underbara detaljer som den där nya diesen :) Vill ha! ;)
Vackert motiv också så klart :)

Tack för att du deltar i veckans utmaning hos oss i MDUC :)
Varmt välkommen tillbaks :)
Kram!

Papirdilla sa...

Åååå, dette er nyyyydelig! Som jeg har sagt før, så elsker jeg dine blå kort!! Du har fargelagt det søte motivet helt perfekt. Og alle detaljer er så vakre. Tusen takk for at du deler, Camilla!
Ha en fin kveld.
Stor klem og varme tanker,
Hanne

Jessica sa...

Vilket underbart kort! Jag älskar alla vackra detaljer, och färgerna är så fina! Tycker det är kul med en lite annorlunda form på kortet :) Jag själv gör alltid bara kvadratiska kort, himla trist i längden tycker jag... Till nästa kort får jag försöka hitta på någon kul form!


Kram Jessica

Anonym sa...

Hej Camilla!

Vilket fantastiskt fint kort du har gjort.
Jag stod och beundrde det härom dagen när jag var inne i Magnolia butiken.
Hade kunnat gå runt i butiken ett bra tag och beundrat allt fint om inte min son, snart 7 år stod och drog i mig....för han tyckte att det var världens tråkigaste affär som vi var inne i och ville åka hem... ;-).
Jag åker tillbaks en annan dag och beundrar alla fina kort igen!
Mvh. Susanne