lördag 5 januari 2013

DT-Magnolia " Tilda with heart socks"


Hejsan!

God fortsättning på det nya året.
Nu har jag gjort mitt första kort för i år.
Jag är helt förälskad i dom nya motiven från Magnolias senaste collection.
Och först ut hos mig är:

 "Tilda  with heart socks"

* * * 

  Kortets st är 15 x 15 cm.
Motivet är målat med Distress Ink  från Ranger.

Jag har målat  på  ett akvarell papper som heter Canson  250 gr,
Det är ett akvarellpapper med fin gräng och i färgen är det helt vitt.

Jag målar med en syntet pensel i st 0, 00.
(Italeri-Hjerteboden)
Här har jag använt Bazzill cardstock Windy och Vanilla 
som kort stomme.
Mönster pappren kommer från Magnolia 
(with love collection 2013).

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är sydda runt om med symaskin.

 Tilda  with heart socks  från "With Love Collection  Collection 2013".
Jag har målat henne med följande färger:
Distress Ink :
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique linnen, Old paper och Walnut stain.
Tröja och strumpor: Weathered wood, Faded jeans och Pamice stone.
Byxor: Pumice stone och Weathered wood.

 Dom vackra poststämplarna från "With Love Collection 2013"
Och jag har klippt ut dom små breven från dom nya 
mönsterpappren från collectionen.

 Vit spets och ett blått satinband. 
Metall hörnet som jag målat med vit strukturfärg.
Halvpärlor från Magnolia (Knick Knackery´s)

 Lager på lager och wellpapp :)

 Bakom breven har jag både Osteklut och en vit kakservett.

 Först har jag sprayat blommorna med 
lite egengjord glimmermist .
Målat på dom med vit strukturfärg,
och till sist har jag dekorerat med stickles.
Pyntbär från Hjerteboden.


"with love from me"
Camilla.


10 kommentarer:

Lillemor sa...

Åh, så fint Camilla! Det här motivet har jag egentligen inte "sett" förräns nu här hos dig märker jag...åh så fin hon blev när du tog dig an henne...Vackra färger, soft o mjukt o som bara du kan!
KRAM Lillemor

Leila sa...

Åh, sånt vackert kort. Tilda är så söt och färgerna har du fått till så otroligt bra. Du är bäst =D.
Kram
Leila

Pona sa...

Oooh, very cute card. Nice color scheme.I´d like to buy the new stamps too.In the Czech republic are not sold.I´m sorry.Intricately can I order in England.
Pona

Louise sa...

Hej Camilla! ❤
Så vackert! Och romantiskt och verkligen shabby! Gillar hur du använder dig av wellpapp och så fräckt att få se en sidobild där alla lager syns :) Underbar färgläggning av en magnifikt söt stämpel och jag faller hårt som en fura för de otroligt söta mönsterpappren :)

STUNNING!
Kram

Unknown sa...

Just beautiful, love the softness & the highlighted hearts.

Maria Therese sa...

Nydelig kort ♥

Debbie Dolphin sa...

SOOOooooOOoooOOo beautiful Camila and her colouring is so soft and perfect xxx
So beautiful xx
Hugs Debbie xxx

Pysselfröken sa...

Ljuvligt kort! Älskar din färgläggning och sinnet för detaljer. Gillar ostduken som tittar fram bakom det söta motivet.
Ha en fin kväll!
Kram

Margreet sa...

What a beautiful card, a like the colourring
Hugs Margreet

Anita Hagen sa...

Åååå så nydelig i herlige og duse farger. Er så glad for at dere er så flinke og viser frem topp-10 for året som har gått. Da kan jeg som er rusten og "utdatert" få all godisen samlet på søvfat. Herreguuuuuud for et begivenhetsrikt år du har hatt, vennen. OG det er deg VEL UNT! Flotte du. Håper du har det bra og koser deg, både med fine Nova<3 og din lidenskap for Magnolia.

Ha en flott helg

God klem fra Anita