tisdag 5 februari 2013

DT-Magnolia "Pink Ribbon Tilda"

Hejsan!

Här kommer ytterligare ett kort från Magnolias
 "With Love Collection 2013" 
Och här har vi söta:

 "Pink Ribbon Tilda "

* * *
Det fina kortstället kommer från Magnolia, 
och är i ljuvlig Vintage stil.


  Kortets st är 15 x 15 cm.
Motivet är målat med Distress Ink  från Ranger.

Jag har målat  på  ett akvarell papper som heter Canson  250 gr,
Det är ett akvarellpapper med fin gräng, och i färgen är pappret vitt.

Jag målar med en syntet pensel i st 0, 00.
(Italeri-Hjerteboden)
Här har jag använt Bazzill cardstock Windy och Vanilla 
som kort stomme.
Mönster pappren kommer från Magnolia 
(with love collection 2013).

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är sydda runt om med symaskin.


 Pink Ribbon Tilda från"With Love Collection  Collection 2013".
Jag har målat henne med följande färger:
Distress Ink :
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique linnen, Old paper och Walnut stain.
Dräckt: Weathered wood, Faded jeans och Pamice stone.
Rosett: Aged mahogany.

 Dom vackra poststämplarna från "With Love Collection 2013"
Dom små breven från dom nya 
mönsterpappren från collectionen.
Har jag klippt ut, dom är så fina :)

 Pyntbär  och den stora rosen kommer från Magnolia.
Knoppar från WOC.
Först har jag sprayat blommorna med 
lite egengjord glimmermist .
Målat på dom med vit strukturfärg,
och till sist har jag dekorerat med stickles.

 Metall hörnet som jag målat med vit strukturfärg.
Halvpärlor från Magnolia (Knick Knackery´s)

Till detta kort har jag använt Magnolias vackra die:
Lovely fence.

 Den fina kakservetten,
och lite gasbinda inunder wellpappen.

Wellpappen har jag först chalkat med Walnut stain.
Sedan målat med vit strukturfärg
 för att åter igen chalka, fast då med weaathered wood.

Tilda och jag önskar er alla en härlig kväll.

"with love from me"
Camilla.

3 kommentarer:

Alberto sa...

Hello camilla!!!

this card is absolutely stunning! i'm so in love with it!!!!!!
great as alaways! hope to see you again soon!!!

alby

Leila sa...

Åh, vilket underbart kort. Vilka fina färger och detaljerna är ju bara så rätt

Riet sa...

This is so wonderful Camilla.

Hugs Riet.xx