torsdag 14 februari 2013

With Love...."Sneezing Tilda"


Hejsan!

I förra veckan så hadde en vän till mig sin födelsedag.
Och nu tänkte jag även visa för er kortet som hon fick av mig.
Jag hoppas att din dag var fantastisk.

Jag har använt ännu en stämpel från denna underbara collectionen från 
Magnolia.
Är hon inte underbart söt?

* * *
"Sneezing Tilda"

Kortet st är  15x 15 cm.
Den fina ramen som jag haft som kortbas är en die,
 och kommer från Go Kreate.
Jag har använt Bazzill cardstock som kortbas.
Mönster pappren kommer från Maja Design.
"Vintage Summer Basic"

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är sydda med symaskin.


  Sneezing Tilda från "With Love collection 2013".
Jag har målat henne med följande färger:
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique linnen, Old paper, Walnut stain.
Klänning och skor: Weathered wood, Faded jeans och Pumice stone.
Blomma: Old paper

 Wellpappen har jag först chalkat med Walnut stain.
Sedan målat med vit strukturfärg
 för att åter igen chalka fast med då weaathered wood.
* * *
Dom små breven har jag klippt ut från Magnolias nya mini papper.
Det lilla hjärtat är en Doo Hickeys Die (Tea Label Shapes) från Magnolia.
Små bokstäver från Making memories.

 Tagen är en Doo Hickeys Die från Magnolia,
 som  jag har stämplat en liten text på.

 Underbara rosor och knoppar  i  Rosa och Vitt som kommer från WOC.
St på rosorna är:
 25 mm, 20 mm, 15 mm.
knoppar i 4 mm.
* * *
Först har jag sprayat blommorna med 
lite egengjord glimmermist .
(Vatten och Opalite)
* * *
Målat på dom med vit strukturfärg,
och till sist har jag dekorerat med stickles.

Pyntbär och kommer från Magnolia

Vit bred spets, och Doilies.
Magnoilias vackra die  Lovely fence.
Tilda har jag stansat ut med hjälp av Spellbinders.

  Jag har stämplat Magnolias vackra poststämplar 
som kommer från collectionen
"With Love Collection 2013"

Metallhörnet (WOC) har jag målat med vit strukturfärg.
Halvpärlor från Magnolia.

Tilda och jag önskar er alla en härlig helg...

"with love from me"
Camilla.

5 kommentarer:

Elena F sa...

Hi Camilla, your work is like allways FANTASTIC. A touch of Magic. I´m a starter but your work is a lot of inspiration for me; I´ll hope to do something so magnific like this someday. Thanks.

Kathleen sa...

Hi sweetie, wow how gorgeous is this? Simply stunning.
I love the shape and the cute Tilda.
Hugs
Kat xx

Christina C. sa...

Such a spectacular work of art!!!!!
Adore your beautiful creation and your superb coloring!

Annette sa...

Wauw this is such a stunning card with such lovely details!! Just as Christina said before: spectacular!!
Saw you at IG and went surching for your blog. A Magnolia lover as well. They are very cute.
xoxo Annette

Maria Therese sa...

Nydelig kort ♥