lördag 23 mars 2013

MDUC #189 "Easter Greetings"


Hejsan!

Vi hälsar er varmt välkomna tillbaka till en ny vecka och utmaning 
tillsammans med oss alla på MDUC,

PÅSKEN står för dörren.
Det är så synd att påsken är en så kort tid.
Magnolia har ju släppt så många söta motiv i den här kollektionen.
Och jag är så förtjust i dom alla.

Den här veckan så vill vi att ni alla gör något som är Påsk relaterat.
Jag har valt att göra en liten påskdekoration att hänga på väggen.

Vi hoppas nu att ni alla tar chansen att vara med.
Som pris väntar ett hemligt paket från MAGNOLIA
som vi hälsar varmt välkomna till oss som sponsor.

På bloggen hos MDUC finner du många vackra 
inspirationskort av mina vänner.
Lycka till i veckans utmaning!

* * *
"Tilda hiding Easter Egg"

Storlek på väggdekoration är  14x 9,8 cm.
Den fina ramen som jag haft som kortbas är en die,
 från Go Kreate.
Jag har använt Bazzill cardstock 
Mönster pappren kommer från Magnolia.

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är även sydda med symaskin.
Tilda hiding Easter Egg från " Little Easter collection 2013" 
Jag färglägger med Distress ink, och använder en syntetpensel i st 000.

Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique linnen, Old paper, Walnut stain.
Dräckt: Scattered straw, Old paper. Pumice stone.
Ägg: Milled lavender. Dusty concord, Peeled paint, Pumice stone.

Den runda formen är en die från Spellbinders.
Som hängare har jag använt en liten bit spets.
Bakom motivet har jag en hjärtformad kakservett.
Jag har använt  små poststämplar från Kort&Godt.
 Bokstäverna kommer från Making Memories.
Fjärilen kommer från Karen Marie Klip.
Blommorna har jag först sprayat med 
lite egengjord glimmermist.
(Vatten och Opalite)
* * *
Sedan har jag målat dom med vit strukturfärg,
och till sist har jag dekorerat med lite stickles. 
Under blommorna har jag fäst lite "sissel" och en vit fjäder.

 * * *

Tilda och jag önskar er alla en härlig helg...
* * *
Tack för alla fina kommentarer som ni skriver.
"with love from me"
Camilla.


4 kommentarer:

Bente sa...

Utrolig flott kort, nydelige farger og mange lekre detaljer!!
Ønsker deg en fin påske!
Klem, Bente

Lillemor sa...

Åh så fint det blev med den nya dien Camilla! En söt o gullig påsktag med ny fin blomma på ser jag!
Ha en härlig söndag!
KRAM Lillemor

Riet sa...

This is so beautiful Camilla.

Hugs Riet.xx

Jenny sa...

Oh this is so pretty. Beautiful colouring <3 Jen xxx