lördag 30 mars 2013

"Tilda With Mr Rooster" - Happy Easter


Hejsan!

Idag är det Påskafton så jag passar på att säga GLAD PÅSK till er alla!
Här i Borås har vi haft några härliga dagar nu med sol.
Fast det är fortfarande kallt om nätterna.

Idag tänkte jag bjuda er på ett Påskkort
 som finns hos Magnolia som inspirationskort.

Det är ett av dom härliga motiven ur 
" Little Easter collection 2013" 
Som jag använt till det här kortet.
Det lilla kortstället är i vintage stil, och finns hos Magnolia.
* * *
"Tilda with Mr Rooster"

Kortet st är  14x 14 cm.
Den fina ramen som jag haft som kortbas är en dies,
 från Go Kreate.
Jag har använt Bazzill cardstock .
Mönster pappren kommer från Magnolia.
"Romantic Easter"

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är även sydda med symaskin.

Tilda with Mr Rooster från " Little Easter collection 2013" 
Jag färglägger med Distress ink, 
och använder en syntetpensel i st 000.
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique linnen, Old paper, Walnut stain.
Klänning och stövlar: Scattered straw, Old paper. Pumice stone.
Mr Rooster:
Peeled paint, Sabby shutters, Black soot,  Aged Mahogany,
Vintage photo, Walnut stain, Pumice stone.


Jag har använt  små poststämplar från Kort&Godt.
Övriga dekorationer är en vit kakservett, och blommor i 
orange och Vitt från WOC.
Jag har även lite cheese cloth bakom wellpappen.

Wellpappen har jag först chalkat med Walnut stain.
Sedan har jag målat med vit strukturfärg,
 för att åter igen chalka fast med då old paper.

 Den stora vita rosen kommer från Magnolia och även pyntbären.
* * *
Blommorna har jag målat med vit strukturfärg,
och till sist har jag dekorerat med stickles.

Jag använt Magnolias DooHickey Die:
* Feathers.
* Peaky Floral Tabs.
Till Mr Roosters vackra fjäderskrud har jag använt:
* Crackle accent och stickles.
Tilda och jag önskar er alla en Glad Påsk...
* * *
Tack för alla fina kommentarer som ni skriver här.
"with love from me"
Camilla.

6 kommentarer:

Veronique sa...

Lekkert ♥

Riktig god påske!

Louise sa...

Hej Camilla!
Åh, vilket vackert påskkort! Tilda ser helt fantastisk ut precis som vanligt :) Hon är underbart målad i vackra toner och formen är så snygg :) Älskar de där fjäder diesen - de måste jag nog ha! ;) lol

Glad påsk önskar jag dig och de dina! ❤

Noriko sa...

I love this combination.
It's a very nice card!

Lots of great Noriko
Norikoskaarten.blogspot.com

Pona sa...

This card is absolutely magnificent. The rooster has got a nice colors. A card is in very fine and matched tones.
Pona

Riet sa...

What a wonderful card Camilla.

Hugs Riet.xx

Anonym sa...

Hej!

Du är verkligen superduktig och jag har tusen frågor till dig hehe Har du några favoritbutiker som du handlar i från förutom magnolia :)?

Jag ser att du använder väldigt många lager papper på dina kort. Är det hela ark bakom varandra eller är det bara som ramar så att det går åt mindre papper eller hur gör du? Så snyggt men det känns som det går åt sjukt mkt papper!! :)

Visst syr du med symaskin?

Allt gott!
Linda