lördag 27 april 2013

Tilda with Hanging Rabbit ♥ - " Lets play... Bingo at LLC"



Hejsan!

Idag är jag tillbaka med ett kort som jag tänkte vara med i utmaningen hos:
Det är Bingo Tema denna månaden.
* * *
Bingobrickan passade mig perfekt, den innehöll alla mina favoritsaker ♥
Så jag gick "all in"
Och det var också rätt givet vilket motiv som jag skulle använda.
Jag har nämligen använt ett av mina absoluta favoriter bland
alla vackra Magnolia motiv ♥
Jag har också provat på FRANTAGE.
Och jag har blivit så förälskad i detta...
Tusen TACK Louise

"Tilda with Hanging Rabbit"


 Kortstommen till kortet är en die från GoKreate.
St på kortet är 15x15 cm.
Jag har stansat ut kortstommen med min Cuttlebug.
Och jag har använt Bazzill cardstock Vanilla. 
Mönster pappren kommer från Maja Design.
"Vintage Spring Basics - 3 of May"
Fram och baksida.

Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Jag har sytt kanterna med min symaskin.
Tilda har jag stansat ut med Spellbinders.
Tilda with Hanging Rabbit  från "Butterfly dreams collection 2011"
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique linnen, Old paper, Walnut stain.
Klänning och stövlar: Viktoria velvet och  Pumice stone.
Kanin: Walnut stain.
(I Tildas hår har jag lagt lite opalite, som ger ett vackert skimmer)
På detta kortet har jag använt Frantage- Shabby white.
 Wellpappen har jag först chalkat med Walnut stain.
Sedan har jag målat med vit strukturfärg,
 för att åter igen chalka fast med då weaathered wood.
 Metallhörnet (WOC) har jag målat med vit strukturfärg.
Halvpärlor från Magnolia.
Vit bred spets, Doilies och vit gasbinda är övriga dekorationer.
 Blommor från Magnolia, I am roses ,WOC och Kort&Godt.
* * *
Först har jag sprayat blommorna med 
lite egengjord glimmermist.
Målat på blommorna med vit strukturfärg,
och till sist har jag dekorerat med stickles.
* * *
Pyntbären kommer från Magnolia.
 Under blommorna har jag lagt lite "sissel" 
 "Små vackra tänkvärda ord"
* * *
Till detta kort har jag använt Magnolias DooHickey Die:
So Wrapped Heart.
* Tildas Tag.
Jag har även använt olika Spellbinders die.
 Den lilla "stämpeln" som är en liten favorit charms
"I ♥ stamps"

* * *
Jag är med i utmaningen hos:

"All in"  på mitt kort ♥
Jag har använt hela Bingobrickan till mitt kort ♥
* * *
Bingobrickan som min vän Louise gjort för LLC

* * *
Tilda och jag önskar er alla en härlig helg...

 "with love from me"
♥ Camilla ♥

6 kommentarer:

Charlotte sa...

Fantastiskt fint, som alltid:) ha en skön helg!
kram Charlotte

Maria Therese sa...

Nydelig ♥♥

Lillemor sa...

Underbart vackert o sockersött så man ler med hela ansiktet när man ser det här ljuvligt fina kortet!
TACK för att du sprider glädje i cyberspace Camilla!
KRAM Lillemor

Louise sa...

Åh Camilla! ❤
Det här är sååå vackert att jag tappar hakan..ursäkta innan jag fortsätter måste jag plocka upp den igen...;)
Jag vet ju att det här är din favorit Tilda och hon är ju verkligen så söt. Hon kommer till liv på det vackraste av vis när du målat henne :) Opalite i håret har jag aldrig provat, det verkar vara ngt för mig ;)
Frantagen har du använt perfekt och det blir liksom ännu shabbigare, och det kan man ju inte få nog av! ;)
Du är expert på wellpapp! Sådär snyggt blev det inte när jag använde mitt...

Kramar i massor! ❤

Jenny sa...

Such a gorgeous creation! Jen xxx

Unknown sa...

Hej Camilla,
Forlat att det drojt sa lange, men det har varit fullt upp har de senaste veckorna, men idag sa fick jag antligen lite tid over att halsa pa hos dig. Otroligt vackert sasom alla dina kreationer, och sa manga fantastiska detaljer att titta pa. Kul att du gillar frantage! Tack for att du deltog i LLC:s april utmaning.

Kram, Sandra

P.S. Vilket vackert kortstall du har ocksa!