tisdag 11 juni 2013

Tilda Blowing Hearts "made with love"



Hejsan!
Idag visar jag ett nytt kort för er.
Motivet har varit målat och klart sedan en lång lång tid.
Och nu fick det till slut pryda ett färdigt kort.

Juni månad, och det är mycket kärlek i luften.
Så därför så kom "Tilda blowing hearts" till användning.
♥ ♥ ♥
 
 Kortet st är  15x 15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock  Vanilla och Kraft.
Mönster pappren kommer från Maja Design.
Alla kanterna är chalkade med Distress ink "Walnut stain".
Kanterna är sydda med symaskin.
 Tilda blowing hearts från" With Love Collection 2013" 
Jag har färglagt med Distress ink.
Jag använder en syntetpensel i st 000.
Canson akvarellpapper 250 gr.
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique linnen, Old paper, Walnut stain.
  Tröja, byxor och skor: Weatered wood, Black soot och Pumice stone.
Skuggor: Pumice stone.
  ♥ "If i had a Rose for 
every time i thought of you, 
I´d picking Roses for a 
Lifetime" ♥
 Blommor från Magnolia, I am roses ,WOC.
* * *
Jag har målat på blommorna med vit strukturfärg,
och till sist har jag dekorerat med stickles.
* * *
Poststämpeln "New York"
kommer från samma collection "with love"
 Jag har använt Magnolias DooHickey Die:
 * Lovely fence.
* Die från Spellbinders.
♥ ♥ ♥
Övriga dekorationer: vit kakservett, cheese cloth,
Vit spets och halvpärlor.
 Ett vackert metallhörne i "shabby" stil.
 Med en liten ros på.
Vit bred spets från Magnolia.
"with love from me"
Camilla.
 

7 kommentarer:

June sa...

Et virkelig vakkert kort!
Klem, June

Exclusively by Mel sa...

I love your beautiful cards, wonderful colouring!
Mel. xxx

Riet sa...

What a beautiful card.

Hugs Riet.xx

Karin sa...

Gorgeous!
Hugs Karin

Lillemor sa...

Underbart Camilla! <3
Blir lycklig i hela kroppen när jag ser detta, så fint!
KRAM Lillemor

Maria Therese sa...

Nydelig kort ♥

DeeDee sa...

Such a wonderful card!

Hugs,
Diana