onsdag 22 januari 2014

Special Moments - Maja Design "Mood Board" ♥


Hejsan!

Här kommer mitt första utmanings kort för i år.
Med bara några timmar kvar så är kortet färdigt,
fotat och upplagt på bloggen.
Ibland blir det lite bråttom med allt.
Dagens kort har jag inspirerats av Maja Designs vackra MOOD BOARD
för Januari månad.
Jag älskar dessa färger och det är så mycket jag i dom.
MOOD BOARD kortet finner du lite längre ner i mitt inlägg.
* * *
Inlägget blir långt och med många bilder.
Och så här blev det till slut ♥
 Kortets st är 15x15 cm.
Jag har använt Bazzill cardstock  Kraft,
och mönsterpapper från Maja Design.
"Vintage Spring Basics- 10th of March"
" Sofiero- The elegant Wine house"

Alla kanter är chalkade med Distress pads"walnut stain"
Och kanterna runt motivet och mönsterpappren är 
sydda med symaskin.
Som kortstomme har jag använt en die från GoKreate.
Motivet har jag stansat ut med Spellbinders.
* * *
Maja Designs vackra MOOD BOARD.
Som är Januaris utmaning.
Jag tänkte delta med mitt kort.
* * *
"Tilda With Cross Necklace"

Tilda With Cross Necklace  från "Special Moments collection 2013"
Distress ink:
Hud: Vintage photo och Tattered rose.
Hår: Antique Linnen, Old Paper och  Frayed Burlap.
Klänning och skor: Viktoria Velvet, Pumice Stone och Milled Lavender.
Blomma: Black Soot och Peeled Paint.
* * *
Jag har stämplat motivet med "Memento Rich Cocoa"
Målat på Langton papper med en syntetpensel i st 000
 Jag har använt  Magnolias fjärils dies 
* Swirly Butterfly.
 Runt Tilda har jag har använt Frantage.
Färgen som jag har på detta kortet är:
* chunky white.
* * *
Övriga Dekorationer:
halvpärlor, kakservett, ostduk, barkhjärta, 
wellpapp, vit dekorations färg, spets, metallhörne.
* * *
Runt Tilda har jag stämplat med en stämpel från Kort&Godt.
 Blommor från WOC och I am Roses, pyntbär från Magnolia.
Jag har målat med lite vit dekorationsfärg
 och dekorerat med stickles "stardust". 
Wellpappen och metallhörnet har jag målat med vit strukturfärg.
Tilda har fått sina skor, halsband och sin rosett 
dekorerade med halvpärlor.
Närbild på dom fina blommorna.
Underblommorna har jag lagt lite "sissel"
 Jag har använt en liten "paperbag" att lägga mina tags i.
Dom fina texterna kommer från Stempelglede ♥
Tack för att du besöker min blogg.

"with love from me"
Camilla. 

2 kommentarer:

Randi Th. sa...

Så nydelig. Jeg er så utrolig glad i "lag-på-lag". Så har du farget og dekorert kortet helt perfekt.
Ha en riktig god helg!
Klem <3

Teresa sa...

Absolutely beautiful, love your soft colouring.